نسخه چاپی

دیپلمات‌های ایرانی در كانادا به تهران بازگشتند

عکس خبري -ديپلمات‌هاي ايراني در کانادا به تهران بازگشتند

دیپلمات‌های ایرانی در كانادا لحظاتی پیش وارد فرودگاه مهرآباد شدند.

به گزارش نمابه نقل از فارس، دیپلمات‌های ایرانی مقیم کانادا به همراه خانواده‌‌هایشان لحظاتی پیش با یک پرواز اختصاصی وارد فرودگاه مهرآباد تهران شدند و مورد استقبال جمعی از مقامات وزارت خارجه از جمله اصغر خاجی معاون اروپا و آمریکا، رضا زبیب، مدیرکل آمریکای شمالی، رامندی، مدیرکل دیپلماسی رسانه ای و سجادی، مدیرکل ایرانیان خارج از کشور این وزارتخانه قرار گرفتند.

کانادا در اقدامی غیرمعقول و شتابزده هفته پیش سفارتخانه خود در تهران را تعطیل و به دیپلماتهای ایرانی مقیم این کشور 5 روز فرصت داد تا خاک کانادا را ترک کنند.

«کامبیز شیخ حسنی» کاردار ایران در اتاوا در این زمینه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «سی‌بی‌سی» این اقدام دولت کانادا را غیرعاقلانه، به دور از تمدن و خصمانه خواند.
وی افزود: قبلا هیچ هشداری درباره این دستور به ما داده نشده بود و هیچ مدرکی برای توجیه این تصمیم غیرعاقلانه و دور از تمدن به ما ارائه نشد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی نیز روز سه شنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سؤالی اقدام این کشور در بستن سفارتش در تهران و درخواست از دیپلمات‌های ایرانی برای ترک این کشور را اقدامی عجولانه، شتابزده، بی‌منطق و غیرحرفه‌ای خواند و با بیان اینکه هیچ دلیل و بهانه‌ای برای این کار به ذهن نمی‌رسد، اظهار داشت: مطالبی که عنوان کردند کاملا نامربوط است و تنها منافع ملی کانادا به خطر خواهد افتاد.

سخنگوی وزارت خارجه افزود: اگر فکر می‌کنند به این طریق می‌توانند به اتباع ما در آن کشور فشار وارد کنند و با ایجاد اختلال در خدمات کنسولی نارضایتی ایجاد کنند، بدانند که همه ریشه این مسائل را اقدامات نسنجیده دولت افراط گرای فعلی کانادا می‌دانند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: با توجه به اینکه دولت کانادا این اقدام را یک طرفه انجام داد، مسئولیت حفظ جان دیپلمات‌های ما، سلامت‌ آنها و وضعیت اماکن دیپلماتیک ما در آن کشور بر عهده دولت کانادا است و باید در این زمینه مسئولانه برخورد کنند.

۱۳۹۱/۶/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...