نسخه چاپی

یك‌دقیقه سكوت به احترام هاشمی‌رفسنجانی در ژنو

اولین اجلاس كشورهای در حال توسعه در سال 2017 به منظور اعطای ریاست گروه از آرژانتین به تانزانیا در دفتر اروپایی سازمان ملل متحد واقع در ژنو برگزار شد.

به گزارش نما به نقل از جام نیـوز، اولین اجلاس کشورهای در حال توسعه در سال 2017 به منظور اعطای ریاست گروه از آرژانتین به تانزانیا در دفتر اروپایی سازمان ملل متحد واقع در ژنو برگزار شد.



به گزارش اسپوتنیک، در این اجلاس سفرا و سایر دیپلمات‌های ارشد کشورهای عضو گروه شرکت داشتند.



مودست جاناتان مرو، سفیر و نماینده دایم تانزانیا در ژنو که ریاست گروه در سال ٢٠١٧ میلادی را به عهده خواهد داشت، به خاطر درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رییس جمهور پیشین جمهوری اسلامی ایران یک دقیقه سکوت اعلام کرد.



هیأت ایرانی شرکت کننده در اجلاس نیز طی سخنانی با تشکر از اعلام درگذشت اقای هاشمی رفسنجانی و تسلیت سفرا و مقامات دولتها، اظهار داشت که آیت الله هاشمی در طول حیات خود حامی تلاش‌ها و آرمانهای کشورهای در حال توسعه برای پیشرفت و توسعه و مشوق سازوکارهایی چون جنبش غیرمتعهدها و گروه ٧٧ بودند.



هیأت ایرانی همچنین ریاست جاناتان مرو بر گروه ۷۷ را تبریک گفت و برای وی آرزوی موفقیت در مسئولیت جدید نمود.



به نوشته اسپوتنیک، گروه ٧٧ از بزرگترین گروه‌های بین دولتی است که شامل ١٣٤ کشور در حال توسعه است و سازوکاری مشورتی بین این کشورها در زمینه محیط زیست، تجارت، سرمایه گذاری، مالی بین المللی و بخش های صنعتی کشاورزی می باشد.

۱۳۹۵/۱۰/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...