نسخه چاپی

هاشمی و انقلاب اسلامی

سید عبدالله متولیان

پيام مقام معظم رهبري حضرت امام خامنه‌اي‌ به مناسبت ارتحال آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در كنار شور انقلابي مردم در قدرداني از ياران انقلاب اسلامي و تشييع پيكر يكي از مؤثرترين و باسابقه‌ترين ياران نظام و رهبري، نكات و حقايقي را فراروي آينده سياسي كشور هويدا ساخت كه همان‌قدر كه توجه به آنها نظام و كشور را در تحقق انسجام اسلامي و ملي و رسيدن به اهداف متعالي انقلاب اسلامي كمك خواهد كرد، بي‌ترديد بي‌توجهي به آنها مي‌تواند براي آينده سياسي كشور خسارت‌بار باشد.

۱- در حالي كه اصحاب انقلاب (از هر طيف و حزب و جناحي) در حال برگزاري مراسم تشييع پيكر يار ديرين انقلاب بودند، از زير‌شاخه‌هاي برخي از جناح‌هاي سياسي خاص، با هدايت و كمك شبكه رسانه‌اي بيگانه (BBC ، CNN و...) و برخي شبكه‌هاي داخلي آنان، به جاي همراهي با مردم، رهبري و خانواده هاشمي، در معيت ضد انقلاب داخلي و خارجي در خيمه‌گاه و سقيفه خود جمع شده و براي بهره‌برداري‌هاي سياسي از اين حادثه به‌وجود آمده مشغول برنامه‌ريزي بودند.

۲ -موضع‌گيري‌هاي شبكه‌هاي فتنه‌جو، فتنه‌گران و طرفداران كودتاي امريكايي و فتنه‌گران سبز اموي و... و فرصت‌طلبي آنان در برابر خيل عظيم مردم قدرشناس و انقلابي نشان داد كه ارتحال آيت‌الله هاشمي از يك‌سو سبب تجميع و وحدت احزاب سياسي حول محور ولايت و انسجام اسلامي آنان و از سوي ديگر سبب شكل‌گيري قطب‌بندي واقعي با نام «انقلابي، ضد‌انقلابي» شده است.

۳ - شكل‌گيري قطب‌بندي جديد «انقلابي، ضد‌انقلابي» به عنوان يك فرصت، ضمن پالايش طيف‌هاي ناهمگون و متكثر جناح‌هاي سياسي، بر شكل‌گيري آرايش سياسي جديد آنان نيز تأثير خواهد گذاشت و در آينده شاهد تغييرات شكلي و محتوايي در قطب‌بندي‌هاي داخلي به ويژه در اردوگاه اصلاحات خواهيم بود.

4- با توجه به اينكه بي‌ترديد در تمامي سال‌هاي پس از جنگ يكي از هدف‌گذاري‌هاي دشمنان نظام اسلامي تبديل هاشمي به رهبري اپوزيسيون بود، در كنار هوشمندي شخص هاشمي، نحوه عملكرد و رفتار حضرت امام خامنه‌اي در مديريت صحيح و عالمانه صحنه‌هاي سياسي كشور در خنثي‌سازي هدف دشمن ستودني و بسيار درس‌آموز بوده و هم‌اينك نيز بر آحاد مردم به ويژه بر خواص و احزاب سياسي كشور است كه با پرهيز از تفرقه و چندقطبي‌سازي كشور، در جهت ايجاد آرامش و حفظ اتحاد و تقويت باورهاي ديني و ملي و افزايش ايمان و انگيزه‌هاي مردم، زمينه شكوفايي و پيشرفت كشور را فراهم كنند.

5- شخصيت‌هاي تراز اول نظام به ويژه شخصيتي مانند هاشمي در عين حالي كه در زندگي سياسي داراي فراز و نشيب زياد و تفكرات خاصي بوده و بخشي از سلائق جامعه را مديريت كرده باشند، متعلق به كليت جامعه و مردم بوده و بايد به عنوان عامل وحدت‌بخش و تقويت پايه‌هاي بنيادين نظام فراروي احزاب سياسي بوده و هر‌گونه مصادره سياسي ايشان برخلاف آمال و آرزوهاي وحدت بخش آن يار سفر كرده خواهد بود كمااينكه هرگونه تحليل غلط از نقش وي جفاي آشكار در حق آن بزرگوار خواهد بود.

6- در شرايط كنوني كه كشور بيش از هر زمان ديگر به وحدت و تقويت انسجام اسلامي و اتحاد ملي نياز دارد، دعاي خير براي هاشمي و تحقق آرزوهاي بزرگش براي اعتلاي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران، مستلزم ناديده گرفتن نشيب‌ها و تمركز بر فرازهاي زندگي وي و پرهيز از بهره‌برداري‌هاي جناحي و حزبي است.

7- و بالاخره اينكه با توجه به برگزاري قريب‌الوقوع انتخابات رياست جمهوري، از امروز دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران با كمك شبكه رسانه‌اي داخلي و خارجي و مديريت سرويس‌هاي جاسوسي، با فرصت‌طلبي در‌صدد بهره‌برداري از اين واقعه در جهت برهم زدن نظم و اتحاد ملي بر‌خواهند آمد و خنثي كردن توطئه‌هاي دشمنان و معاندان نظام در گرو هوشياري جناح‌هاي سياسي در جمع شدن حول محور ولايت فقيه و پرهيز از سخنان و رفتارهاي تفرقه‌افكني خواهد بود.

۱۳۹۵/۱۰/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...