نسخه چاپی

چشم و گوش ما باید متوجه رهبر معظم انقلاب باشد

رییس دفتر مقام معظم رهبری گفت: ما باید به این مسأله توجه كنیم كه چشم و گوشمان باید متوجه رهبر معظم انقلاب باشد زیرا ایشان با هوش فراوانی كه دارند بسیاری از وقایع را قبل از این كه ایجاد شود، پیش‌بینی كرده و در برابر آن موضع صحیحی می‌گیرند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی امروز (پنج‌شنبه) در مراسم تودیع و معارفه مدیر جامعه الزهرا در تالار بیداری اسلامی این موسسه آموزشی به‌ سلامتی کامل رهبر معظم انقلاب اشاره و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب با نشاط و شادابی فراوان شبانه‌روز به ارائه خدمت به ساحت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌پردازند و وظایف رهبری خود را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: شکرگذاری نعمت رهبری آگاه با چشم بیدار، باهوش و ذکاوت بسیار و دریافت‌کننده حقایق قبل از وقوع، حقیقتی است که امت اسلام نباید از آن غافل بمانند. بر این اساس رهبر معظم انقلاب خیلی از رویدادها و حوادث مهم را پیش‌بینی فرموده و با موضع‌گیری هوشمندانه امت اسلام را به‌سوی آرمان‌هایش هدایت کرده است. این در حالی است که طلاب علوم دینی نباید از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب غافل بمانند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی گلپایگانی با تأکید بر این‌ که رهبر معظم انقلاب مستقیماً و شخصا به هدایت و فرماندهی نیروهای مسلح نظام می‌پردازند، تصریح کرد: امروز جهان از وضعیت و قدرت دفاعی نیروهای امنیتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حیرت فرو رفته است.

وی با بیان این که نیروهای مسلح ما بعد از هدایت مستقیم ایشان زمین تا آسمان تفاوت پیدا کرده‌اند، تصریح کرد: اگر توانایی نیروهای مسلح ما نبود، امروز دشمنان ریز و درشت ما که اطراف ما حلقه زده‌اند، مگر می‌گذاشتند ما زندگی کنیم؟ اگر نمی‌توانند به ما نگاه چپ کنند، به خاطر همین هیبت و قدرت نیروهای مسلح ما است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی گلپایگانی با تأکید بر این‌ که شناخت و مطالعه تاریخ شیعه و آثار زعیمان شیعه از سوی طلاب علوم دینی امری ضروری است، عنوان کرد: پس از غیبت کبری امام عصر (عج)، علمای بزرگی به عنوان زعیمان شبیه بار سنگین انتقال معارف اسلام را بر دوش کشیده‌اند.

رییس دفتر مقام معظم رهبری با بیان این‌ که جنبش عظیم انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام (ره) زلزله فرهنگی در جهان بشری بوده است، اظهار کرد: این جنبش عظیم به‌صورت دفعتی به وجود نیامده است. بر این اساس می‌توان گفت این جریان ثمره تلاش‌های طاقت‌فرسای علما و دانشمندان بزرگ شیعه است. این در حالی است که امام راحل (ره) این وجود را برای جهانیان به عرصه ظهور آرمان‌های اسلامی بدل کرد.

وی افزود: کسانی که در حوزه تلاش و زحمت می کشند، باید بخشی از وقت خود را به مطالعه آثار و شرح احوال علمای گذشته صرف کنند.

محمدی گلپایگانی با بیان این‌ که حکومت شاهنشاهی به عنوان پهلوی ایران به دنبال حذف اسلام از سبک زندگی اسلامی امت ایران بوده است، اظهارکرد: رضاخان قبل از آموزش 40 روزه‌ای که در کشور ترکیه تجربه کرد، تمام منش‌های دینی که در ذیل رفتاری‌های سیاسی از خود نشان می‌داد را کنار گذاشته و نیت به حذف تمام‌عیار اسلام از الگوی رفتاری ملت ایران استوار ساخت.

رییس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به این‌ که ترویج فحشا و منکرات سبک هجومی حکومت شاهنشاهی به سبک زندگی اسلامی است، گفت: دنیای استکبار عصر حاضر با همین متد اسلام‌ستیزی را مورد تعقیب خود قرار داده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی گلپایگانی با بیان این‌ که برخی دین را مانع از حضور زن در جوامع اسلامی توصیف می‌کنند، عنوان کرد: حضور زن در جامعه اسلامی برمدار زیست اسلامی استوار است و این در حالی است که امروز در جریان نظام اجرایی انقلاب اسلامی زنان به ارائه حساس‌ترین خدمات در برهه‌های مختلف نظام اسلامی پرداخته‌اند

۱۳۹۵/۱۰/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...