نسخه چاپی

قیمت نفت برنت به بیش از 56 دلار رسید

قیمت هر بشكه نفت برنت، امروز با ۳ سنت افزایش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۵۶ دلار و ۴ سنت رسید.

به گزارش نما ، میزان به نقل از رویترز نوشت: انتشار گزارش هایی در مورد جزئیات کاهش تولید های اعضای اوپک موجب شد تا قیمت نفت امروز اندکی افزایش یابد، هرچند که تردیدها در مورد تبعیت تمامی تولید کنندگان از مفاد توافق کاهش تولید همچنان بر بازار سایه افکنده و مانع از رشد قایل توجه قیمت ها شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت، امروز با 3 سنت افزایش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به 56 دلار و 4 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا نیز 3 سنت افزایش یافت و به 53 دلار و 4 سنت رسید.

تجار گفتند، خبر افزایش واردات نفت چین به رقم بی سابقه 8.56 میلیون بشکه در روز در ماه دسامبر به تقویت قیمت ها کمک کرد، و انتظار می رود افزایش واردات نفت چین در سال 2017 هم ادامه یابد.

اما صادرات فرآورده های نفتی چین در ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 25 درصد افزایش یافت و به رقم بی سابقه 5.35 میلیون تن رسید که تفاوت قابل توجهی نسبت به رکورد قبلی 4.85 میلیون تن که در ماه نوامبر به ثبت رسید داشت. این افزایش نشان می دهد که پالایشگاه های چینی آنقدر فرآورده های نفتی تولید می کنند که حتی بالاتر از میزان تقاضای داخلی عظیم این کشور است.

در بخش عرضه، اظهارات وزیر انرژی عربستان که گفته، تولید نفت کشورش به زیر 10 میلیون بشکه در روز رسیده، موجب تقویت بازار شد. این بدان معناست که عربستان تولید نفت خود را بیش از 486 هزار بشکه در روز، یعنی رقم توافق شده در اوپک کاهش داده است.

اما با گذشته دو هفته از اجرایی شدن توافق کاهش تولید، هنوز شواهد چندانی از کاهش صادرات نفت دیده نمی شود.

بانک فرانسوی بی ان پی پاریبا در گزارشی اعلام کرد: «روند حرکت قیمت نفت تا حد زیادی بستگی به تبعیت تولید کنندگان از مفاد توافق کاهش تولید دارد.»

۱۳۹۵/۱۰/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...