نسخه چاپی

وزیركار درباره بازنشستگان فولاد زیر قول خود زد

نماینده اصفهان در مجلس نهم با اشاره به مصوبه اخیر مجلس درباره بازنشستگان فولاد گفت: این مصوبه برای بازنشستگان فولاد كارساز نیست.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، حسن کامران نماینده مردم اصفهان در مجلس نهم با اشاره به مصوبه اخیر مجلس درباره صندوق بازنشستگان فولاد، گفت: در مجلس نهم بنده پیشنهاد در نظر گرفتن ردیف بودجه برای بازنشستگان فولاد داده بودم که به فروش سهام حواله دادند که مثل آب در هاون کوبیدن بود.

وی با یادآوری بررسی بودجه 95 در مجلس نهم ادامه داد: در بررسی بودجه سال 95 نیز پیشنهاداتی ارائه کردم که با ایرادات بنی‌اسرائیلی روبرو شد.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشینه مشکلات بازنشستگان فولاد، تصریح کرد: در بودجه 94 با حضور و توافق وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی متنی تهیه و مصوب شد که 3 هزار میلیارد تومان تنخواه دریافت کنند که حقوق ماهانه بازنشستگان فولاد به تاخیر نیفتد و صد افسوس که وزیر و سازمان برنامه و بودجه اقدامی نکرده و زیر قول خود زدند.

کامران به سوال خود از وزیر صنعت، معدن و تجارت در مجلس نهم درباره بازنشستگان فولاد اشاره و تصریح کرد: بنده از وزیر هم سوال کردم که چرا صندوق فولاد را خالی کردید و تحویل دادید؟ که وزیر گفت به من چه؟ به همین دلیل مجلس از حرف‌هایش قانع نشد و کارت زرد گرفت.

وی افزود: بنده حتی به ریاست محترم جمهور نامه نوشتم که اگر یک روز حقوق بنده و شما قطع شود زمین و آسمان را به هم می‌دوزیم و حالا که این عزیزان با نوه و نتیجه برای اخذ حق و حقوق خود داد می‌زنند و التماس می‌کنند با آنان برخورد می‌شود، اما فرجی نمی‌شود.

این نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه این مصوبه برای بازنشستگان فولاد کارساز نیست، چون به دولت حکم نکرده که ردیفی در بودجه سالانه منظور دارد، تاکید کرد: در آینده باز هم شاهد تجمع بازنشستگان فولاد مقابل مجلس خواهیم بود و آنها هر سال از فشار روحی دق مرگ می‌شوند.

کامران با اشاره به اینکه زحمت‌کشان فولاد هم در کنار آتش کوره عرق می‌ریزند و هم در جبهه‌های حق علیه باطل حضور فعال داشته‌اند، اظهار کرد: وقت آن رسیده که در بودجه 96 ردیف بودجه‌ای برای صندوق بازنشستگی فولاد در نظر گرفته و میزان اعتبار آن روشن شود.

نمایندگان در جلسه علنی نوبت عصر چهارشنبه 22 دی قوه مقننه در جریان بررسی لایحه برنامه ششم توسعه در بند«ه» ماده 13 این لایحه که درباره صندوق بازنشستگان فولاد بود، مقرر کردند مؤسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد با تمامی وظایف، اختیارات، ‌تعهدات و دارایی‌ها- از جمله اموال منقول و غیرمنقول، سهام، امتیازات، موجودی، اسناد و اوراق- با حفظ هویت مستقل به وزارت کار و رفاه و تامین اجتماعی انتقال یابد.

۱۳۹۵/۱۰/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...