نسخه چاپی

بیم رژیم صهیونیستی از صدور قطعنامه جدید بین المللی در كنفرانس پاریس

به گزارش نما؛ ایرنا نوشت: رژیم صهیونیستی که از تصویب قطعنامه 2334 شورای امنیت سازمان ملل متحد در محکومیت تداوم شهرکسازی، بسیار خشمگین شد، این بار بیم آن را دارد که روز یکشنبه و در جریان کنفرانس بین المللی صلح پاریس، قطعنامه های جدیدی علیه این رژیم صادر شود.



به گزارش خبرگزاری فرانسه، «دنی دانون» نماینده دائم رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد روز جمعه گفته است:تل آویو از قطعنامه جدید شورای امنیت در حمایت از فلسطین هراسان است.
دانون در بیانیه ای تاکید کرد که شاهدیم که طرح سازش بین اسرائیل و فلسطینی ها، تنها چند روز پیش از آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ انجام می شود و طرفداران فلسطین،در صدد هستند تا بتوانند قطعنامه های دیگری علیه اسرائیل صادر شود.
نماینده دائم رژیم اسرائیل در سازمان ملل متحد در پاسخ به این سوال که نظر وی درباره این که شورای امنیت بخواهد، قطعنامه جدیدی ضد اسرائیلی را در دستور کار داشته باشد، چیست، تاکید کرد: من باور ندارم که تصویب قطعنامه جدیدی درست باشد، باید ببینیم که سه شنبه هفته آینده چه خواهد شد، گرچه مساله اصلی، کنفرانس روز یکشنبه صلح پاریس خواهد بود.
پیش بینی ها حاکی از آن است که بیش از 70 کشور و سازمان های بین المللی در کنفرانس بین المللی صلح پاریس شرکت کنند، کنفرانسی که روز یکشنبه 26 دی ماه (15 ژانویه) در پایتخت فرانسه و با هدف تشکیل دو دولت مستقل و پایان نزاع اسرائیل - فلسطین برگزار خواهد شد.
این کنفرانس تنها پنج روز پیش (20 ژانویه) از آغازمراسم رسمی ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا صورت می گیرد.
از سوی دیگر، قرار است سه شنبه هفته آینده، شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بحث و بررسی در مورد نزاع رژیم صهیونیستی و فلسطین تشکیل جلسه دهد.
این اولین بار پس از تصویب قطعنامه 2334 ضد شهرک سازی رژیم صهیونیستی است که اعضای شورای امنیت بار دیگر گرد هم می آیند.
قطعنامه ضد شهرک سازی سبب شد که بنیامین نتانیاهو در مناسبت های مختلف، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا را متهم کند که واشنگتن در تنظیم این قطعنامه ضد اسرائیلی نقش داشته است.
در قطعنامه 2334 شورای امنیت که در 23 دسامبر با رای 14 کشور و رای ممتنع آمریکا به تصویب رسید، از تل آویو خواسته شده به شهرک سازی ها در سرزمین های اشغالی فلسطین پایان دهد.
باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا در مصاحبه ای با تلویزیون رژیم صهیونیستی در باره رای ممتنع واشنگتن به این قطعنامه گفت: برنامه نتانیاهو برای گسترش شهرک سازی در سرزمین های اشغالی تشکیل دولت فلسطین را غیر ممکن می سازد.
برای نخستین بار پس از سال 1967 میلادی، این نخستین قطعنامه شورای امنیت است که علیه رژیم صهیونیستی صادر می شود.

۱۳۹۵/۱۰/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...