نسخه چاپی

گزارش خبرنگار نما از تشییع پیكر علی شریعتمداری:

شریعتمداری از استوانه های تعلیم و تربیت در دانشگاههای كشور بود

عکس خبري -شريعتمداري از استوانه هاي تعليم و تربيت در دانشگاههاي كشور بود

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شخصیت مرحوم شریعتمداری دو وجه داشت، یكی جنبه علمی و دیگری وجه سیاسی ، كه از وجه دوم ایشان از ابتدای زندگی اجتماعی خود نقطه مقابل رژیم طاغوت بود.

مراسم تشییع پیکر دو استاد برجسته کشور دکتر علی شریعتمداری(استاد نمونه کشوری، وزیر فرهنگ و آموزش عالی در دولت موقت و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی) و دکتر عباس ماهیار (استاد زبان و ادبیات فارسی، خاقانی‌شناس بزرگ معاصر) در دانشگاه خوارزمی برگزار شد.

استاد علی شریعتمداری چهره ماندگار علمی کشور و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بود که روز دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ در سن ۹۳ سالگی در شهر شیراز دار فانی را وداع گفت.

وی از همان ابتدای تشکیل نظام جمهوری اسلامی حضور در سمت‌های مهم و حساسی مانند عضویت در ستاد و شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت فرهنگ و آموزش عالی، ریاست گروه برنامه‌ریزی درسی رشته‌های علوم انسانی و ... را در کارنامه خود دارد.

مرحوم شریعتمداری مؤلف ۲۴ جلد کتاب، مترجم شش عنوان کتاب، مؤلف ۷۰ عنوان مقاله علمی، اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و مترجم ۱۸ مقاله و مجله علمی بوده است.

از جمله آثار استاد شریعتمداری می‌توان به کتاب‌های آموزش در حوزه و دانشگاه، روشنفکر کیست، تعلیم و تربیت اسلامی، جایگاه علوم انسانی در تولید علم، چگونگی ارتقاء سطح علمی کشور، نقد و خلاقیت در تفکر، نقد آرا برخی از دانشمندان معاصر، تعالیمات حضرت علی (ع) و نظر شهید مطهری، و سیاست و خردمندی اشاره کرد.
عبدالله جاسبی رئيس اسبق دانشگاه آزاد اسلامي در مراسم تشييع پيكر مرحوم شريعتمداري در گفتگو با خبرنگار نما گفت:زنده یاد علی شریعتمداری با هر مناسبتی و به هر دلیلی در شورای عالی انقلاب فرهنگی و یا هر محافل و مجالس دیگری که میخواست مطلبی را مطرح کند ، آن را به تعلیم و تربیت گره میزد. به همین دلیل است که هر موقع کلمه تعلیم و تربیت می آید یاد ایشان میکنیم.
این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:مرحوم شریعتمداری مردی بود که هیچ گاه از مبارزات و سوابق انقلابی اش دست نکشید و همیشه در مسیر انقلاب حرکت حرکت کرد.ایشان انسان واقعا خدوم و پرکاری بود ، در ضمن محور تمام استادانی بود که در حوزه تعلیم و تربیت کار می کردند.
غلامعلي حداد عادل عضو شورای انقلاب فرهنگی در گفتگو با خبرنگار نما گفت:مرحوم شریعتمداری یک استاد دانشگاه بود که شخصیت وی دو وجه داشت، یکی جنبه علمی و دیگری وجه سیاسی ، که از وجه دوم ایشان از ابتدای زندگی اجتماعی خود نقطه مقابل رژیم طاغوت بود.
ایشان قبل از انقلاب تحت تعقیب ساواک قرار داشت و آن دوران سرپرشو ری داشت ، از ابتدای انقلاب تا آخرین روز حیات وفادار به انقلاب اسلامی بود و تا آخرین روز حیاتش انقلاب و رهبری وفادار ماند.
حداد عادل افزود:اما از نظر علمی یک فرد با استعداد و درس خوانده و صاحب تالیفات و ترجمه های بسیاری بود .در ضمن آن مرحوم از استوانه های تعلیم و تربیت در دانشگاهها بود که آثار و تدریس هایش دانشجویان زیادی را تربیت کرد.
وی همچنین تصریح کرد:شریعتمداری در شورای انقلاب فرهنگی و قبل از آن در ستاد انقلاب فرهنگی ، فرهنگستان علوم، وزارت علوم و وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و در هر جایی که مسئولیتی داشت سر منشاء خدمت بود.پاک ، متعهد ، ومخلص بودن از ویژگی های شخصیتی ایشان بود .
امیدوارم که خداوند ایشان را رحمت کند که با یک کارنامه درخشانی عمر خود رابه پایان رساند ، انشاالله که این کارنامه درخشان ذخیره آخرت آن مرحوم باشد.
محمد تسلیمی قائم مقام وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار نما در خصوص ویژگی های شخصیتی شادروان شریعتمداری گفت:آن مرحوم از جایگاه رفیعی در عرصه تعلیم و تربیت برخوردار بود ، ایشان از کسانی بود که از جایگاه خوب و تعیین در تعلیم و تربیت در نظام آموزشی کشور برخوردار بود ،همچنین تصدی نخستین وزارت فرهنگ و آموزش عالی بعد از انقلاب و نماینده امام خمینی ره در ستاد فرهنگی انقلاب اسلامی از جمله مسئولیت های این دانشمند بزرگ محسوب می شود .

۱۳۹۵/۱۰/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...