نسخه چاپی

نماینده آمریكا در سازمان ملل: توافق هسته‌ای باید حفظ شود

سامانتا پاور نماینده آمریكا در سازمان ملل در یك كنفرانس خبری گفت: توافق هسته‌ای با ایران موثر بوده و لازم است كه دولت آتی در جهت تقویت برنامه جامع اقدام مشترك(برجام) بسیار قدرتمند عمل كند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، پاور همچنین با طرح اعاهایی علیه کشورمان و آن‌چه واشنگتن اقدامات بی‌ثبات کننده ایران در منطقه می‌خواند، افزود: کسی که این تهدیدات را مشاهده می‌کند باید بسیار عاقل باشد واین توافق را حفظ کند. ما لازم است که در جهت تقویت برجام در دولت آتی آمریکا بسیار قدرتمند عمل کنیم. ما باید با قدرت درباره موارد نقض هنجارهای بین‌المللی که خارج از چارچوب توافق و مطمئنا هر آنچه در چارچوب توافق روی می‌دهد، هشدار دهیم.

این ادعاها در حالی علیه ایران مطرح می‌شود که بررسی حقایق و حتی گزارشات رسانه‌ها نشان می‌دهد که سیاست‌های مداخله‌جویانه کشورهایی چون آمریکا و برخی کشورهای عرب منطقه در خاورمیانه موجب بروز جنگ، ناآرامی و بی‌ثباتی در این منطقه و گسترش آن شده است اما این کشورها تلاش می‌کنند تا با گرفتن انگشت اتهام خود به سمت ایران و تهدیدآمیز خواندن رویکرد ایران، بر واقعیت‌ سرپوش بگذارند و توجه جامعه بین‌الملل را از آن منحرف کنند.

مقامات ایران همواره این ادعاها را رد و تاکید کرده‌اند که تهران هیچ‌ دخالتی در امور داخلی دیگر کشورها ندارد و ملت‌ها خود باید سرنوشت کشورهایشان را تعیین کنند.

۱۳۹۵/۱۰/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...