نسخه چاپی

میر قسمت موسوی اصل در گفتگو با نما:

صندوق فرهنگیان مقر غارت بیت‌المال شده است/بخش نظارتی ضعیف عمل كرده است

عکس خبري -صندوق فرهنگيان مقر غارت بيت‌المال شده است/بخش نظارتي ضعيف عمل کرده است

نماینده ادوار مجلس، گفت: دولت با عدم نظارت درست بر صندوق ذخیره فرهنگیان دچار تخلف شده است و به وظیفه خود عمل نكرده است.


میر قسمت موسوی اصل، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در خصوص دریافت وام های میلیاردی از صندوق ذخیره فرهنگیان به نما گفت: برخی مسئولان که در صندوق ذخیره فرهنگیان به عنوان افراد مورد اعتماد فرهنگیان ، اقدامات خلاف قانون انجام دادند، در مقابل خدا مسئول هستند و قوه قضائیه باید داد فرهنگیان را از این افراد بستاند.
وی ادامه داد: مطالبه عامه فرهنگیان این است که با متخلفین صندوق با رافت برخورد نکنند زیرا افراد سوء استفاده گر در شان جامعه اسلامی نیستند. این افراد باید جوابگو باشند و عدالت را در مورد آنان با قاطعیت اجرا کرد.
نماینده ادوار مجلس برداشت های نادرست، نامتعارف از صندوق ذخیره فرهنگیان را موجبات یاس جامعه فرهنگیان بلکه عامه مردم جامعه دانست و خاطر نشان کرد: قشر فرهنگی جزو خالص ترین اجزاء جامعه کشور هستند و با پرداخت ماهیانه مبالغی به حساب صندوق، امید به آینده سرمایه گذاری خود داشتند. در حالی که دولت بیان می کند بدلیل نداشتن بودجه از پرداخت حق الزحمه فرهنگیان در پایان خدمتشان عاجز است، این نوع برداشت ها از صندوق صورت پذیرفته است و امید خالصانه فرهنگیان با اختلاس از صندوق به یاس مبدل گشته است.
وی ادامه داد: قوه قضائیه با مجازات این افراد، برداشت های و وجوه غیرقانونی را به صندوق برگرداند و قوه قضائیه جواب اختلاس آنان را با مجازات سنگین، پاسخ دهد تا تسکین قلب فرهنگیان باشد.
موسوی اصل دلیل وقوع چنین اختلاسی را عدم نظارت دولت بر صندوق ذکر کرد و خاطر نشان نمود: دلیل دوم نداشتن تقوای مسئولین صندوق است، مسئولی که بیت المال را در اختیار دارد، عدم تقوا، دنیا طلبی و نفس اماره موجب دست درازی او به بیت المال خواهد شد.
وی تاکید کرد: دلیل دیگر این اختلاس را می توان در جهت ضربه زدن به اعتماد فرهنگیان جامعه دانست ، عدم برخورد قاطع با متخلفین زمینه ساز اختلاس های دیگر خواهد شد و با وجود ساز کار قانونی، به میزان کافی از سوی دولت نظارت انجام نشد که این فساد شکل گرفت.
نماینده ادوار مجلس در پایان گفت: افراد بی تقوا در جامعه اسلامی با عدم پایبندی به اهداف نظام اسلامی، دارای کنترل درونی نیستند و به راحتی به بیت المال دست اندازی می کنند، در جهت نظارت و کنترل بیرونی راهکارهای اجرایی کردن قانون های نظارت وجود دارد و در کشور سازمان های متععدی امر نظارت را بر عهده دارند که دولت با عدم نظارت درست بر این صندوق دچار تخلف شده و به وظیفه خود عمل نکرده است.

۱۳۹۵/۱۰/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...