نسخه چاپی

هشدار درباره افزایش ضایعات 30 درصدی نان

نایب رئیس اتحادیه نان سنگك درباره افزایش ضایعات نان از 5 درصد به 30 درصد هشدار داد.

به گزارش نما ، اصغر پابرجا در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما با اشاره به اینکه ضایعات 10 تا 20 درصدی نان در دهه های اخیر معضل این بخش بوده است ، افزود: با اجرای طرح آزادپزان این ضایعات به 3 تا 5 درصد کاهش یافت اما با تصویب قانون حذف حریم صنفی این رقم تا 30 درصد افزایش می یابد.

وی حذف حریم صنفی را سبب افزایش غیرقابل کنترل تعداد نانوایی ها به میزانی بیشتر بیشتر از نیاز دانست و گفت : هم اکنون بیش از هزار نانوایی با مجوز و بدون مجوز با حجم پخت 5 تا 10 کیسه آرد ، فعال است که در صورت افزایش بیش از این تعداد نانوایی ها تعداد مصرف کننده کاهش و ضایعات نان پخته شده افزایش خواهد یافت.

پابرجا با اشاره به ارسال نان خشک شده به دامداری ها ادامه داد: افزایش تعداد نانوایی ها سبب کاهش امکان رقابت و افت کیفیت نان خواهد شد.
وی اعلام نشدن نرخ جدید برای نان سنگگ را در 2 سال گذشته سبب متضرر شدن نانوایان اعلام و تصریح کرد: نانوایان هر سال با افزایش هزیته کارگر و هزینه های جاری مواجه هستند در حالی که قیمت نان ثابت مانده است.

نایب رئیس اتحادیه نان سنگک گفت : تولید نان باکیفیت مستلزم تعیین نرخ جدید از سوی دولت برای نان است.

وی با اشاره به تولید آرد در استانداردهای مختلف با حجم سبوس متفاوت برای انواع نان افزود: نان 12 درصد سبوس برای نان سنگگ ، 15 درصد ویژه نان لواش و تافتون و 18 درصد و 21 درصد سبوس به بالا برای انواع دیگر نان است که نانوایان براساس نوع درخواست مردم درباره میزان سبوس آرد نان را طبخ می کنند.

اقای پابرجا ، سبوس مخلوط در آرد را در شمال تهران بیشتر و در جنوب شهر کمتر اعلام کرد و گفت: سبوس ماده غذایی است که می تواند در انواع نان اضافه شود.

نایب رئیس اتحادیه نان سنگک تصریح کرد: کیفیت نان با توجه به نوع آردی است که کارخانه ها تحویل نانوایی ها می دهد.

۱۳۹۵/۱۰/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...