نسخه چاپی

دیدار سفیر ایران با رهبر كاتولیك‌های اتریش

عکس خبري -ديدار سفير ايران با رهبر کاتوليک‌هاي اتريش

سفیر جمهوری اسلامی ایران در وین، در دیدار با كاردینال "كریستف شونبورن" رهبر كاتولیك‌های اتریش و یكی از چهره‌های برجسته جهان مسیحیت، گفت‌وگو و مفاهمه را كلیدواژه مهم تاریخ روابط ایران و اتریش عنوان كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، عبادالله مولایی ضمن اشاره به نقش ارزنده و موثر کاردینال شونبورن در دیالوگ دینی و فرهنگی بین علما و اندیشمندان دو کشور، افزود: خوشبختانه هفتمین دور این گفت‌وگوها در شهریور 1396 در تهران برگزار خواهد شد.

سفیر کشورمان در ادامه با ارائه تحلیلی از شرایط جاری سیاست جهانی، دیدگاه‌ها و سیاست‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران را در قبال بحران ها، تحولات و اوضاع منطقه‌ای و بین‌المللی تشریح نمود.

در این دیدار، کاردینال شونبورن نیز ضمن تشریح نقطه نظرات و ارزیابی خود از شرایط جهان امروز، به یادآوری سفر سال ۲۰۰۱ خود به تهران پرداخت و با ارزیابی مثبت دیدارها و گفت‌وگوهای خود با شخصیت‌های سیاسی و اندیشمندان و عالمان دینی کشورمان از تداوم این تعاملات و گفت‌وگوها استقبال و ابراز خرسندی کرد.

وی در ادامه سخنان خود، جمهوری اسلامی ایران را یکی از کشورهای مهم و تاثیرگذار در تحولات منطقه و جهان برشمرد و از تلاش‌های ایران در بازگرداندن صلح و آرامش به منطقه تقدیر کرد.

۱۳۹۵/۱۰/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...