نسخه چاپی

افزایش حمایت از بیماران كبدی شرق كشور

795 بیمار كبدی در خراسان رضوی تحت پوشش انجمن حمایت از بیماران كبدی قرار گرفته اند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کبدی خراسان رضوی گفت: تا کنون برای 795 افزایش حمایت از بیماران کبدی شرق کشوربیمار کبدی پرونده حمایتی تشکیل شده است که این کمک ها در 9 ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش 30 درصدی داشته است.

دکتر عبدالله بهرامی افزود: کمک های صورت گرفته شامل: تامین دارو، پرداخت هزینه های آزمایشگاهی و سونوگرافی، سبد کالا، و کمک به هزینه ایاب و ذهاب و اعزام برخی بیماران به شیراز بوده است.

بهرامی اظهار داشت: بیشتر بیمارانی که برای مداوا و درمان بیماری های کبدی تحت پوشش حمایتی قرار می گیرند از استان های خراسان رضوی، شمالی، جنوبی و سیستان و بلوچستان هستند.

مسوول تیم پیوند کبد دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم گفت: پیوند کبد از سال 92 در مشهد آغاز شده و تا کنون 130 کبد پیوند شده است.

دکتر محسن علی اکبریان با اشاره به موفقیت 93 درصدی پیوندهای انجام گرفته، افزود: در سال آغاز پیوند کبد در مشهد فقط 9 کبد پیوند شد در حالی که از ابتدای امسال تا کنون 50 پیوند کبد انجام شده است.

جـگر یا کبـد بزرگترین غده بدن است که در فعالیت ‌های سوخت ‌و ساز بدن مانند گوارش نقش دارد.

هپاتیت B و C، سیروز کبدی و کبد چرب از جمله مهمترین بیماری های کبدی هستند.

انجمن حمایت از بیماران کبدی از سال 1389 فعالیت خود را آغاز کرده است و تا کنون بیش از 5 میلیارد ریال به بیماران کمک کرده است.

۱۳۹۵/۱۰/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...