نسخه چاپی

الزام بانك مركزی به ارائه تسهیلات مسكن به 50 هزار نفر از رزمندگان و آزادگان

به گزارش نما به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح امروز یکشنبه مجلس، ماده 104 را با 159 رای موافق، 31 رای مخالف و 8 رای ممتنع از مجموع 217 نماینده حاضر در مجلس به شرح زیر تصویب کردند:

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است در طول اجرای قانون برنامه، سالیانه نسبت به ارائه تسهیلات مسکن فقط یک بار با سود حداکثر4% به تعداد پنجاه (50) هزار نفر به رزمندگان دارای حداقل شش ماه سابقه جبهه و آزادگان با حداقل سه ماه اسارت که فاقد مسکن ملکی می‌باشند و تاکنون مسکن، زمین یا تسهیلات مسکن دریافت نکرده‌اند، از طریق بانک‌های عامل اقدام نماید.

مابه‌التفاوت سود مذکور تا سقف نرخ مصوب شورای پول و اعتبار مطابق بودجه سنواتی توسط دولت تامین و به بانک‌های عامل پرداخت می‌شود. ( تعیین اولویت و نحوه معرفی افراد واجد شرایط به موجب دستورالعمل ستاد کل نیروهای مسلح خواهد بود.)

2- تبصره ذیل به ماده 3 مکرر قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران الحاق می‌گردد:

تبصره- ایثارگران در پرداخت هزینه‌های حق الثبت و حقوق دولتی مربوط به خرید و فروش، ترهین اسناد مالکیت تسهیلات وام خرید یا ساخت مسکن از هفتاد درصد (70%) معافیت برخوردار می‌باشند.

3- دولت و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است همه ساله حداقل 10% منابع قرض الحسنه تمامی بانک‌ها و موسسات پولی و اعتباری، دولتی را در چارچوب بودجه سنواتی جهت اشتغال ایثارگران از طریق صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران اختصاص دهد.

4- دولت موظف است در اجرای مواد 3 و 3 مکرر فصل دوم قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و اصلاحات بعدی آن حداکثر تا پایان خرداد ماه هرسال شرایط پرداخت تسهیلات مسکن ارزان قیمت به ایثارگران را مطابق بودجه سنواتی ابلاغ نماید.

5- ماده واحده اصلاح ماده(8) قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب 28/ 9/ 1389 به‌شرح ذیل اصلاح می‌گردد:

بعد از عبارت «از طریق مزایده عمومی» عبارت «با رعایت اولویت ایثارگران و فرزندان شهداء »
اضافه می‌گردد.

۱۳۹۵/۱۰/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...