نسخه چاپی

هشدار درباره بهره‌برداری القاعده از احساسات مسلمانان

عضو اتحادیه خبرنگاران مصر تصریح كرد: تلاش برخی افراد برای ورود به سفارت آمریكا در قاهره و برافراشتن پرچم القاعده به جای پرچم مصر بر فراز ساختمان سفارت محكومیت‌های گسترده‌ای را به همراه داشته است.

به گزارش نما به نقل از العالم، عضو اتحادیه خبرنگاران مصر درباره تلاش عوامل القاعده برای بهره‌برداری از احساسات مذهبی مردم برای اجرای نقشه‌های خود هشدار داد و گفت: مردم مصر باید متوجه تلاش‌های دشمنان برای ایجاد اختلافات مذهبی باشند.

جمال فهمی در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم گفت: کسانی که در میدان التحریر قاهره تجمع کرده‌اند، گرایش‌های مختلفی دارند؛ برخی از آنان فقرای شهرهای مختلف مصر هستند که برای اعلام نارضایتی خود از وضعیت اقتصادی نامناسب کشور از هر حادثه‌ای برای تجمع در میدان التحریر سوء استفاده می‌کنند.

فهمی گفت: باید بین اغتشاشات و خشم مردم مسلمان و مسیحی مصر از اقدام احمقانه برخی افراد در تولید و پخش فیلم موهن به حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) فرق قائل شد.

فهمی گفت: کسانی که فیلم موهن به پیامبر اسلام (ص) را تولید و پخش کردند گروهی کذاب هستند که هیچ نتیجه‌ای از کار خود حاصل نکردند.

فهمی افزود: اقدام برخی گروه‌های مصری از جمله اخوان المسلمین و سلفی‌ها به تحریک مردم برای برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز که باعث نگرانی محمد مرسی رئیس جمهوری مصر شده است، احتمالاً روابط اخوان المسلمین و آمریکا را وارد مرحله بسیار سختی خواهد کرد.

فهمی درباره تلاش دشمنان مصر برای ایجاد اختلافات مذهبی در این کشور هشدار داد و گفت: فیلم موهن به پیامبر اسلام (ص) ارتباطی با مسیحیان، جوامع غربی و ملت‌هایی که دارای فرهنگ احترام به دیگران هستند ندارد.

۱۳۹۱/۶/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...