نسخه چاپی

ابعاد جدید از پرونده اسیدپاشی هولناك

بررسی‌های مقدماتی و بازجویی‌های قضایی از عامل اصلی اسیدپاشی بر سر و صورت و پیكر 2 زن در مشهد نشان داد كه وی در 3 پرونده دیگر اسیدپاشی نیز نقش داشته است.

به گزارش نما به نقل از خراسان: بررسی‌های مقدماتی و بازجویی‌های قضایی از عامل اصلی اسیدپاشی بر سر و صورت و پیکر 2 زن در مشهد نشان داد که وی در 3 پرونده دیگر اسیدپاشی نیز نقش داشته است.

معاون دادستان مشهد روز گذشته ضمن بیان این مطلب گفت: طبق دستور دادستان، پرونده‌های جرایم خشن به طور ویژه و خارج از نوبت رسیدگی می‌شود اما در عین حال جرایمی که موجب احساس ناامنی در جامعه شود و رعب و وحشتی را در میان شهروندان ایجاد کند از اهمیت خاصی برخوردار است و این گونه پرونده‌ها پس از ارتکاب جرم با صدور دستورات ویژه قضایی برای شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان جرم به طور مستقیم مورد رسیدگی و پیگرد قرار می‌گیرند تا ضابطان دستگاه قضایی با بسیج همه امکانات موجود و تلاش‌های گسترده نسبت به کشف جرم اقدام کنند.

قاضی سیدجواد حسینی افزود: در پی وقوع حادثه دلخراش اسیدپاشی که در تاریخ 95.9.24 نیز رخ داد دستورات لازم قضایی برای دستگیری موتورسواران نقابدار صادر شد و این پرونده با حساسیت خاصی به طور شبانه روزی پیگیری شد. این مقام قضایی با اشاره به این که بازجویی‌های مقدماتی از متهمان نشان داد که آنان در 3 پرونده دیگر اسیدپاشی نقش دارند، به تشریح ابعاد جدیدی از «اسیدپاشی هولناک» پرداخت و گفت: طبق تحقیقاتی که با حضور قاضی دشتبان (بازپرس پرونده) در پلیس آگاهی خراسان رضوی انجام شد ریشه اصلی وقوع این جرم به انتقام گیری یک زن از همسرش مربوط می‌شود.

قاضی سیدجواد حسینی تصریح کرد: «الناز» زن 27 ساله‌ای که قبلا 2 بار ازدواج کرده است برای بار سوم و در پی یک آشنایی خیابانی به عقد مرد متاهلی در می‌آید اما مدعی است که همسر سوم او طلاها و پول هایش را گرفته و او را کتک می‌زند که همین موضوع موجب بروز حس انتقام جویی از همسر و هوویش می‌شود.

سرپرست مجتمع قضایی شهید بهشتی مشهد خاطرنشان کرد: این زن که در منزل خودش زندگی خود را در آستانه نابودی می‌دید پس از ارتباط غیراخلاقی با یک مرد متاهل دیگر که «ر» نام دارد ماجرای زندگی و حس انتقام جویی خود را برای آن مرد 32 ساله بازگو می‌کند و تحت تاثیر وسوسه‌های شیطانی از آن مرد می‌خواهد تا انتقام او را بگیرد. رئیس ناحیه 4 قضایی مشهد اضافه کرد: به همین دلیل آن‌ها نقشه‌های شوم خود را طراحی می‌کنند که در این ماجرا برادر 24 ساله «ر» نیز با آنان همدست می‌شود و به عنوان راکب موتورسیکلت در صحنه‌های جرم حضور می‌یابد. حجت الاسلام حسینی گفت: اولین ماجرای اسیدپاشی متهمان طبق نقشه‌ای که از قبل طراحی کرده بودند در تاریخ پانزدهم خرداد سال جاری رخ می‌دهد و «ر» اسید جوهر نمک را روی خودروی همسر «الناز» می‌ریزد و متواری می‌شود اما آن‌ها به این مورد راضی نمی‌شوند و این بار تصمیم می‌گیرند تا ظرف حاوی اسید جوهر نمک را روی همسر و هووی الناز بریزند که این گونه خودروی آنان را تا اطراف میدان امام حسین(ع) تعقیب می‌کنند و اسید را از شیشه سمت راننده که پایین بود به داخل خودرو می‌ریزند.

معاون دادستان مشهد با اشاره به یک اسیدپاشی دیگر روی صندوق عقب خودرو شاکیان در تاریخ بیست و یکم دی ماه اضافه می‌کند: این حادثه نیز در نیمه شب رخ می‌دهد که در هر 3 مورد مذکور پرونده‌هایی در کلانتری‌های مشهد تشکیل شده و تحت بررسی قرار داشت تا این که متهمان در تاریخ 95.9.24 نقشه هولناکی را اجرا می‌کنند. وی افزود: 2 برادر سوار بر موتورسیکلت و در حالی که نقاب بر چهره داشتند با طرح و نقشه قبلی اقدام به اسیدپاشی روی هووی الناز و دوست او می‌کنند که صورت آن‌ها به طرز دلخراشی دچار سوختگی می‌شود. قاضی سیدجواد حسینی تاکید کرد: با صدور دستورات ویژه قضایی، همه عوامل مرتبط با این ماجرا دستگیر شده‌اند و این پرونده با توجه به اهمیت و حساسیت آن در شعبه 409 دادسرای عمومی و انقلاب و توسط قاضی دشتبان رسیدگی می‌شود.

وی با اشاره به این که این گونه جرایم مجازات‌های سنگینی را در پی دارد خاطرنشان کرد: خانواده‌ها باید مراقب رفتارهای فرزندان خود باشند و به هنگام ازدواج آن‌ها تحقیقات لازم و کافی را انجام دهند چرا که بسیاری از جرایم خطرناک مانند قتل یا اسیدپاشی به خاطر ضعف اعتقادات مذهبی و شکست‌های عاطفی در زندگی رخ می‌دهد که به راحتی قابل پیشگیری است.

۱۳۹۵/۱۰/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...