نسخه چاپی

منصور حقیقت پور در گفتگو با نما:

چرا حقوق 20 میلیونی نجومی فرض نمی‌شود؟/اختلاف حقوق بین مدیر و كارگر ‌در جامعه ‌ایران زیاد‌ است

عکس خبري -چرا حقوق 20 ميليوني نجومي فرض نمي‌شود؟/اختلاف حقوق بين مدير و کارگر ‌در جامعه ‌ايران زياد‌ است

چرا باید در نظام جمهوری اسلامی برخی مدیران انتظار دریافت حقوقهای 20 میلیونی را داشته باشند. مگر مملكت دارای چه میزان منابع است كه صرف مدیران كند. آیا فقرا از كشور سهم و حقی ندارند.

منصور حقیقت پور؛ نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه چرا دیوان محاسبات کشور با تعیین 20 میلیون تومان به عنوان سقف پرداختی به مدیران باعث فراری دادن عده زیادی از مدیران از بازخواست شد، به نما گفت: چرا باید در نظام جمهوری اسلامی برخی مدیران انتظار دریافت حقوقهای 20 میلیونی را داشته باشند. مگر مملکت دارای چه میزان منابع است که صرف مدیران کند. آیا فقرا از کشور سهم و حقی ندارند.
وی ادامه داد: نظام باید یک دستور العمل منطقی در این رابطه برسد که هم خواسته مدیران لحاظ شود و هم مدیران با فقرا فاصله زیاد پیدا نکنند. رقم 20 میلیون تومان سقف پرداختی مدیران رقم گزافی است در حالی که به کارگر کشور 850 هزار تومان حقوق پرداخت می شود.
نماینده ادوار مجلس با اشاره به اینکه وضعیت اقتصادی کارگران کشور با وضعیت زندگی مدیران کشور در حالت تعادل نیست خاطر نشان کرد: باید کف حقوق را با افرادی که بیش از میزان دریافت می کنند متناسب کرد. تا جامعه هماهنگ باشد و عادلانه حرکت کند در غیر این صورت با یک فاصله و شکاف طبقاتی بین فقیر و غنی در جامعه رو به رو خواهیم شد و این زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.
وی تصریح کرد: در بهره برداری از نعمات نظام باید همه برخوردار باشند، البته برخی افراد به تناسب تحصیلات و استعدادشان می توانند بهره بیشتری ببرند نه به اندازه ای که برخی افراد حتی حداقل ها هم نصیبشان نشود.
وی شکاف طبقاتی حاصل از تفاوت درآمد بین یک مدیر و فرد زیر دست او را به لحاظ فرهنگی و اجتماعی بسیار شکننده ارزیابی کرد و خاطر نشان کرد: این شکاف در نهایت به تقابل می انجامد، به این شکل که فقرا در مقابل اغنیا جبهه می گیرند که این زیبنده نظام نیست که عده ای فقیر و بخش دیگر جامعه غنی باشند در صورتی که نظام باید از فقرا حمایت کند و بهره مندی این افراد را از موهبت های اجتماعی و اقتصادی بیشتر کند تا در واقع این حفره اجتماعی پر شود و دوگانگی و دو دستگی در جامعه ایجاد نکند
نماینده ادوار مجلس با اشاره به اینکه نظام شعار حکومت علوی داده است تاکید کرد: باید به لوازم این شعار مقید باشیم، تا سلامت جامعه دچار آسیب نشود و بر اساس تعالیم دینی اسلام برای ایجاد نشدن شکاف طبقاتی به اغنیا دستور انفاق، هبه، خمس و مالیات داده شده است.
وی در پایان گفت: می شود به فردی کلیدی، متخصص و بسیار تاثیرگذار در بدنه کشور و در مکان های حساس حقوق بالا پرداخت کرد ولی این نباید عمومیت برای همه مدیران پیدا کند.

۱۳۹۵/۱۰/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...