نسخه چاپی

نفس‌های جبهه‌النصره به شماره افتاده

پایگاه تحلیلی الوقت با اشاره به افزایش تسویه حساب‌های داخلی و اختلافات گروهك‌های تروریستی تأكید كرد كه عمر جبهه‌النصره كوتاه خواهد بود.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو در طول سال 2016 شماری از سرکرده‌های گروهک تروریستی جبهه النصره در ادلب سوریه ترور شده‌اند، این مسأله تا حدی گواه این است که به پایان جبهه النصره نزدیک می‌شویم.



پایگاه تحلیلی «الوقت»، گزارش داد شکست‌های مکرر جبهه النصره به ویژه در حلب منجر شده دیگر گروه‌های مسلح میلی برای پیوستن به جبهه النصره نداشته باشند و افزایش شمار ترور‌ها تشکیلات سُست این گروهک تروریستی را متزلزل کرده است.



اخیرا «عبدالله المحیسنی» تروریست سعودی و یکی از سرکرده‌های جیش الفتح اعتراف کرده بود که تلاش برای ائتلاف گروه‌های مسلح مخالف دولت سوریه با شکست رو به رو شده است و سرکرده های گروه‌های مسلح مسئولیت این شکست‌ها را بر عهده دارند.



بر اساس این گزارش نمی‌توان پذیرفت که جبهه النصره به دنبال اتحاد دیگر گروهک‌های مسلح تروریستی است زیرا این گروهک به دنبال نفوذ در بدنه دیگر کروهک‌های مسلح و فرماندهی بر آن‌هاست.



همه این مسائل توجه را به این موضوع جلب می‌کند که اختلاف‌های ایدوئولوژیک عمیقی در بدنه گروه‌های مسلح مخالف دولت سوریه وجود دارد که علاوه بر ترور‌های داخلی، نمونه آن را می‌توان در یورش گروهک تروریستی جبهه النصره به پایگاه‌های شبه نظامیان مخالف و مسلح دولت سوریه موسوم به ارتش آزاد مشاهده کرد.

۱۳۹۵/۱۰/۲۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...