نسخه چاپی

علمای بحرین یك هفته عزای عمومی اعلام كردند

علمای بحرین با صدور بیانیه‌ای در واكنش به اعدام سه جوان معارض این كشور، یك هفته عزای عمومی اعلام و بر استمرار برگزاری تظاهرات خشم در سراسر كشور تأكید كردند.

به گزارش نما به نقل از فارس، علمای بحرین در بیانیه‌ای سه روز عزای عمومی در این کشور اعلام کردند.

این علما شهادت سه جوان به دست آل خلیفه را به پیشگاه امام زمان (عج)، مراجع عظام، تمامی مومنان و خانواده‌های این سه شهید تبریک و تسلیت گفتند.

در بیانیه علمای بحرین با اشاره به آیه شریفه
(وَلَا تَقُولُوا لِمَن یُقْتَلُ فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ ۚ بَلْ أَحْیَاءٌ وَلَٰکِن لَّا تَشْعُرُونَ * وَلَنَبْلُوَنَّکُم بِشَیْءٍ مِّنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِّنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنفُسِ وَالثَّمَرَاتِ ۗ وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ * الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ) آمده است که این جوانان نمرده و هرگز نمی‌میرند بلکه خون آنها که ظالمانه ریخته شد با قدرت بیشتر در رگ‌های آزادگان و افراد غیور در جریان است تا ریشه ظلم و طغیان را خشکانده و قاتلان را قصاص نمایند.

بنابر گزارش شبکه المنار، علمای بحرین در بیانیه خود مردم این کشور را به استفاده از تمامی ابزارهای مشروع جهت نشان دادن خشم خود به گونه‌ای که شایسته حرمت خون ریخته شده باشد، فراخواند و به مدت یک هفته عزای عمومی در کشور و سه روز عزاداری اعلام کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است: این وطن که ده‌ها شهید را تقدیم کرده است هرگز از مسیر عزت و کرامت بازنخواهد ماند حتی اگر چندین برابر شهید در راه خدا و حفظ دین و وطن تقدیم کند.

علمای بحرین همچنین تأکید کردند که حکومت دیکتاتوری پا به مرحله پایانی گذاشته و ملت بایستی صبر پیشه کنند و به تلاش‌ها و حرکت‌های خود ادامه داده و برای استقبال از پیروزی پس از سپری کردن این مرحله دشوار آماده شوند.

دولت بحرین صبح امروز یکشنبه بدون اعتنا به خواسته جامعه جهانی و مردم بحرین سه جوان معارض را اعدام کرد (جزئیات بیشتر).

این افراد متهم به مشارکت در عملیاتی تروریستی در خیابانی در منطقه شمالی بحرین در تاریخ 3 مارس 2104 بودند که به ادعای وزارت کشور بحرین منجر به کشته شدن سه پلیس شده است.

۱۳۹۵/۱۰/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...