نسخه چاپی

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نما:

دسترسی مردم به مسئولان بسیار سخت شده است/ ابلاغیه وزارت كشور، انتخاباتی است

عکس خبري -دسترسي مردم به مسئولان بسيار سخت شده است/ ابلاغيه وزارت کشور، انتخاباتي است

وظیفه دولت برگزاری انتخاباتی سالم بدور از دخالت نهادهای اجرائی در آن است لذا بجاست كه دولت در این اقدام خود تجدید نظر كند.

چندی پیش بود که وزارت کشور در ابلاغیه ایی 19 ماده ایی از معاونین سیاسی استانداران خواست تا با مردم ارتباط بگیرند و خدمات دولت را برای آنها بازگو کنند و در نهایت از این دیدارها فیلم و کلیپ تهیه کنند، هرچند دولت تلاش می کند که این ابلاغیه را فاقد کارکرد انتخاباتی بداند و حتی در آخرین اقدام طی اطلاعیه ایی برای توجیه کارش به اظهارات مرحوم هاشمی رفسنجانی متوسل شده، اما نمی توان از شائبه انتخاباتی بودن این ابلاغیه به راحتی گذر کرد.
در همین رابطه نماینده مردم بندرعباس و خمیر در مجلس نهم این ابلاغیه را انتخاباتی نامید و آن را به صلاح دولت ندانست و افزود: توصیه من به دولت و مجموعه وزارت کشور به عنوان متولی برگزار کننده انتخابات این است که تا زمان باقی مانده به انتخابات، فضای کشور را به سمت و سویی سوق ندهد که شائبه استفاده از امکانات برای تاثیر گذاری بر مردم بوجود بیاید.
ابوالقاسم جراره در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی نما، این ابلاغیه را یک کار غیر منطقی توصیف کرد و اظهار داشت: وظیفه دولت برگزاری انتخاباتی سالم بدور از دخالت نهادهای اجرائی در آن است لذا بجاست که دولت در این اقدام خود تجدید نظر کند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی توجیه دولتمردان برای ارتباط گیری با مردم طی ماههای پایانی را امری غیر واقعی خواند و گفت: در گذشته فضایی بوجود آمده بود که مردم با دولتمردان به راحتی دسترسی داشتند، اما طی این مدت در ارتباط مردم با دولتی ها مشکلاتی ایجاد شده است، فضای صمیمانه ایی که بود الان در اکثر استانها دیگر امکانش نیست. دیگر مردم نمی توانند به راحتی با مسئولان استانی هم ارتباط بگیرند و موانع زیادی در برابر آنان است و مسئولان شهرستانی و استانی غالبا ً در دسترس آحاد مردم قرار ندارند.
نماینده ادوار مجلس برهمین اساس چنین ابلاغیه هایی را دارای کارکرد انتخاباتی دانست و اظهار داشت: چرا در سالهای گذشته که باید صرف سیاست گذاری برای خدمت به مردم می شد این ارتباط گیری ها صورت نگرفت و از مسدولان خواسته نشد که با مردم نشست و برخواست داشته باشند. لذا من معتقدم چون این کار طی این سالها صورت نگرفته، اقدام دولتمردان طی ماهای پیش رو در نزد مردم ارزشی نخواهد داشت و به نظر می رسد حتی به ضرر دولت هم تمام خواهد شد چرا که مردم درک می کنند که این ها تبلیغاتی است.
وی ادامه داد: معتقدم دولت ها باید به گونه ایی حرکت کنند که خود را در معرض مظان قرار ندهند، از سوئی دولت امکاناتی در اختیار دارد که باید از آنها به نفع جامعه استفاده کند و در نهایت باعث آسایش بیشتر مردم شود، وقتی این فرصت ها در بازه زمانی نزدیک به انتخابات از سوی دولتمردان مورد استفاده قرار می گیرد،
این شائبه انتخاباتی بودن اقدام دولت را به ذهن متبادر می سازد.
جراره در این خصوص به پرداخت سود سهام عدال طی ماههای پیش رو اشاره کرد و افزود: سهام عدالت از اقدامات دولت پیشین بود، اما بر حساب چه ضرورتی بحث پرداخت سود آن طی این روزها مطرح می شود،
این نشان از انتخاباتی بودن آن دارد.
وی در پایان پرداخت مطالبات اقشار مختلف را نیز در همین راستا توصیف کرد و گفت: سالهاست بخش های مختلف جامعه اعم از بازنشستگان، فرهنگیان و یا پیمانکاران برای دریافت مطالبات خود تلاش می کنند و نتیجه نمی گیرند، اما درست در آستانه انتخابات صحبت از پرداخت همه مطالبات می شود، یک شبه چه اتفاقی رخ داده که دولت تصمیم گرفته است تا این مطالبات را پرداخت کند. لذا به ذهن می رسد که این امر، انتخاباتی است.

۱۳۹۵/۱۰/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...