نسخه چاپی

متن سخنرانی نخست‌وزیر انگلیس فاش شد

تلگراف اعلام كرد: متن سخنرانی نخست وزیر انگلیس كه قرار است فردا سخنرانی كند فاش شد وی در این متن اشاره كرده است كه انگلیس دیگر به قواعد دادگاه اروپا پایبند نخواهد بود.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، متن سخنرانی نخست وزیر بریتانیا که قرار است فردا انجام شود، از این حکایت دارد که خانم می خواهد گفت عضویت انگلیس در بازار واحد را فدای پایان دادن به آمد و شد آسان میان کشورهای عضو اتحادیه می‌کند و انگلیس از اتحادیه اروپا خارج می‌شود.

بر اساس گفته منابعی به روزنامه تلگراف،‌ دولت وی با به چالش کشاندن منتقدان خود خواهد گفت آماده برگزیت سخت است.

مواردی که ترزا می در این سخنرانی ذکر می‌کند،‌ می‌تواند شامل این موارد باشد که بریتانیا آماده خروج از اتحادیه گمرکی است تا قراردادهای تجاری با همه جهان منعقد کند. همچنین بریتانیا آماده به دست آوردن کنترل کامل بر مرزهایش بوده حتی اگر این مساله به معنای از دست دادن عضویت بازار واحد باشد.

همچنین بریتانیا می‌خواهد دیگر ملزم به قواعد دادگاه اروپا نباشد. از سوی دیگر بریتانیا آماده اتحاد دوباره بعد از شکاف میان حامیان خروج و حامیان ماندن در اتحادیه اروپا،‌ بعد از برگزیت است.

منابعی نزدیک به نخست وزیر به تلگراف گفته‌اند، خانم می در سخنرانی خود خواهد گفت دولتش از خواسته‌های حامیان خروج از اتحادیه اروپا حمایت می‌کند. این منابع همچنین یادآور شدند، مردم خواهند دید جمله خانم نخست وزیر که گفت «برگزیت، یعنی برگزیت» واقعا به همین معناست. البته این سخنان ترزا می می‌تواند در میان حامیان ماندن در اتحادیه اروپا، با واکنش‌های تند مواجه شود. بسیاری از این افراد خواستار برگزیت نرم و ماندن بریتانیا در بازار واحد هستند.

مردم بریتانیا (انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی) در ماه ژوئن سال 2016 با شرکت در همه‌پرسی رای به خروج از اتحادیه اروپا داده بودند اما فرآیند دوساله مذاکرات خروج، ماه مارس سال 2017 آغاز می‌شود.

۱۳۹۵/۱۰/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...