نسخه چاپی

تذكر قلعه‌نویی به وكیلش درباره تیم ملی

نشست خبری امیر قلعه‌نویی بیشتر به تیم ملی ارتباط داشت. او با تكذیب جلسه‌اش با كفاشیان از همه خواست تا فضای مناسب برای تیم ملی ایجاد كنند تا ملی پوشان در دیدار برابر كره جنوبی بهترین نتیجه را به دست بیاورند.

به گزارش نما به نقل از ايسنا، امير قلعه نويي در نشست خبري پيش از ديدار تيمش برابر راه‌آهن، اظهار كرد: در ابتدا بايد دو تبريك به مردم بگويم. دو تبريك من مربوط به واليبال است. يكي صعود تيم ملي به ليگ جهاني و دومي قهرماني واليبال ايران در ارتش‌هاي جهان. درباره تيمم نيز بايد بگويم كه استقلال هميشه سه قسمت بوده، يك قسمت بازيكنان كه با تيم ملي تمرين مي‌كنند، دوم بازيكناني كه در استقلال هستند و سوم مصدومان تيم‌اند كه خدا را شكر به تركيب اضافه شده‌اند. در اين مدت تمريناتمان را انجام داده‌ايم و در بازي‌هاي گذشته نيز سعي داشتيم كه با بازيكناني همچون ساموئل و بائو كه فرصت زيادي براي حضور در ميدان نداشتند زمان بدهيم كه تا حدودي نظر ما را جلب كردند تا در ديدارهاي بعدي جزو 11 نفر باشند و يا فرصت بيشتري براي بازي به دست بياورند.

سرمربي استقلال در مورد تيم راه‌آهن نيز گفت: راه‌آهن تيم خوبي است، هم از نظر دفاعي و هم در كار حمله با برنامه عمل مي‌كند. مربي خوبي نيز هدايت راه‌آهن را برعهده دارد كه تيمش را به خوبي برابر حريفان به ميدان مي‌فرستد. چند ديدار حريف را آناليز كرديم كه اميدوارم اين مسابقه نيز همانند ديدارهاي قبلي استقلال و راه‌آهن بازي جذابي باشد. استقلال براي اين كه شرايطش در جدول بهبود پيدا كند، بازي هجومي و با برنامه به نمايش خواهد گذاشت.

وي افزود: راه‌آهن چند نقطه قوت دارد كه بايد آنها را كنترل كنيم. بهادر عبدي، شيري و عباس فر، مهره‌هاي كليدي اين تيم هستند كه اگر بتوانيم پل ارتباطي بين هافبك و فوروارد راه‌آهن را قطع كنيم به يك هدف تيم رسيده‌ايم، هدف بعديمان نيز استفاده از نقاط ضعف حريف است كه در اين مدت روي آنها كار ‌كرده‌ايم .

قلعه نويي درباره بازيكناني كه در اين مسابقه در اختيار ندارد، گفت: استقلال دو بازيكن محروم دارد. سياوش اكبرپور و حنيف عمران زاده نمي‌توانند در اين بازي شركت كنند. جباري نيز از اول مصدوم بود، اما ديگر بازيكنان آسيب ديده به جمع ما اضافه شدند. البته كيانوش رحمتي به دليل اين كه رباط پايش را عمل كرده، دوران بهبودي‌اش طولاني خواهد شد.

سرمربي استقلال با اشاره به وضعيت آينده تيمش بيان كرد: شكل عملكرد استقلال بهتر خواهد شد. مطمئن باشيد در آينده خيلي بهتر از وضعيت كنوني عمل مي‌‌كنيم. ما ضعف‌هاي تاكتيكي و تكنيكي داريم كه نمونه آن سرعت پايين تيم و عدم موفقيت در موقعيت سازي است كه با تمرين و تلاش بازيكنان آنها را رفع خواهيم كرد.

قلعه نويي در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران مبني بر اين كه اگر پيشنهاد هدايت تيم ملي به شما داده شود، آن را قبول مي‌كنيد يا نه؟ بيان كرد: بايد در مورد تيم ملي اين گونه حرف بزنم، همه ما قبول داريم كه ايران هم بد بازي كرد و هم نتيجه‌ بدي گرفت، اما نبايد اين گونه وارد اين بحث شويم. كارلوس كي‌روش مربي بزرگ و كارنامه دار است و حالا وظيفه ما كمك به تيم ملي است. يك نام مقدس در ميان است كه بايد به خاطر آن دست به دست هم دهيم. اين نام مقدس ايران است كه همه براي موفقيتش بايد هم با دل و هم با زبان كمك كنيم. اگر دل و زبانمان يكي نباشد، هيچ فايده اي نخواهد داشت. به نظر من تيم ملي به مشكل خورده، اما از نظر جدول مشكلي نداريم. هم اكنون چهار امتياز داريم و اگر هشت امتياز بگيريم مي‌توانيم به جام جهاني برويم. به نظر من اگر دو ديدار خانگي را با پيروزي پشت سر بگذاريم و به قطر هم نبازيم، شرايطمان خيلي خوب مي‌شود.

وي ادامه داد: اگر قرار است انتقاد كنيم، بايد بدانيم كه فضاي انتقاد مهم‌تر از خودش است. بايد در فضايي صحيح انتقاد كنيم. اگر من قلعه نويي براي اين كه عكسم روي صفحه اول روزنامه‌‌ها باشد و انتقادات نامناسبي كنم،‌هيچ نتيجه‌اي نخواهيم گرفت. به نظر من كي‌روش بايد با حوصله فيلم اين بازي و ديگر بازي‌ها را ببيند و با ارزيابي‌ گذشته‌اش دستاوردهايش را بررسي كند. مطمئن باشيد در اين راه او در بسياري از مسايل تجديد نظر خواهد كرد و نتيجه‌ مي‌گيرد. بايد فضاي مناسبي براي تيم ملي درست كنيم تا با پيروزي بر كره به صدر جدول برسيم.

قلعه نويي با اشاره به صحبت‌هاي مبني بر حضورش در تيم ملي نيز بيان كرد: اين حرف‌ها را آدم‌هايي مي‌زنند كه مي‌‌خواهند به استقلال و تيم ملي و قلعه نويي ضربه بزنند، خدا را شكر كه تا به امروز جز به خدا و اهل بيت به كسي متصل نبودم و اگر قرار است كاري را انجام دهيم، بر اساس تواناييهايمان كار مي‌كنيم. هميشه در ايران اين اتفاق زياد مي‌افتد وقتي كه درختي به زمين مي‌افتد، تبرزن نيز زياد مي‌شود. بسياري از كارشناسان ، كارشناسان بعد از بازي هستند و نمي‌توانند به تيم ملي كمك كنند، مي‌‌خواهم درباره كارشناس مثالي بزنم. عادل مولا كاپيتان تيم ملي قطر وقتي از فوتبال خداحافظي كرد، برايش مراسمي گرفتند كه فهميديم پس از آن قرار است به آمريكاي جنوبي برود و چهار، پنج سال در آنجا زندگي كند و به عنوان كارشناس فوتبال آمريكاي جنوبي به كشورش بازگردد.

وي ادامه داد: كارشناس نبايد ضربه بزند، بلكه كارش تحليل فني است. به طور مثال ژوزه مورينيو در چند مسابقه پپه را به عنوان هافبك دفاعي وارد زمين كرد و در چند مسابقه نيز او در همان پست اخراج شد. پس فكر مي‌كنم كه به نظر كارشناسان ما مورينيو اصلا مربي نيست. تاكيد مي‌كنم من هم به آقاي كارلوس كي‌روش انتقاد دارم، اما بايد اين انتقادها در فضاي درست انجام شود. خودم را كارشناس نمي دانم، اما مي گويم ايران هم بد بازي كرد و هم بد نتيجه‌ گرفت. در اين بين معتقدم با چهار امتيازي كه داريم و كسب هشت امتياز ديگر مي‌توانيم به جام جهاني صعود كنيم.

سرمربي استقلال درباره انتقاد كارشناسان از رحمتي بيان كرد: پس از شكست برابر لبنان بسياري از همين كارشناسان از عملكرد رحمتي در صحنه گل لبنان انتقاد كردند، اما اين دروازه‌بان در آن صحنه تمام اصول را رعايت كرد. ارسال سريع بود و در شرايطي كه زاويه بندي رحمتي درست بود، توپ به جايي رفت كه به ندرت مي‌رود، اما فراموش نكنيم كه رحمتي در همين چهار امتيازي كه داريم نقش زيادي ايفا كرده است، در ديدار برابر ازبكستان و در دقايق نبرد با قطر نقش موثري در نتيجه‌گيري تيم ملي داشت. اگر قرار است كارشناسي شود به خوبي انجام شود، اما نبايد به مسايل تاكتيكي و تكنيكي مربي كه با تيمش زندگي مي‌كند، وارد شد.

قلعه نويي در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اين كه اتفاق‌هاي اخير و وكيل شما مبني بر اين كه با كفاشيان جلسه‌اي داشتيد، با رسانه‌ها چه بود؟ بيان كرد: در ابتدا بگويم كه هيچ جلسه‌اي با آقاي كفاشيان نداشتم. حتي پس از آن صحبت‌ها به وكيلم گفتم نبايد وارد اين مسايل شوي و تنها بايد كارهاي حقوقي‌ام را انجام دهيد كه او نيز گفت اشتباه كرده است.

قلعه نويي درباره برنامه‌هايش زماني كه سرمربي تيم ملي بود، اظهار كرد: زماني كه مسئوليت تيم ملي را داشتيم، 146 سفر داخلي انجام داديم و در نهايت 50 بازيكن را انتخاب كرديم. كاري را انجام داديم كه تيم‌هاي بزرگ دنيا انجام مي‌دهند. به طور مثال منچستر يونايتد زماني كريستيانو رونالدو را واگذار كرد كه بازيكني چون ناني را به تيمش وارد كرده بود. ما نيز قصد داشتيم بازيكنان جديدي را گام به گام در طي يك پروسه زماني آرام وارد تيم ملي كنيم، محمد نوري را جزو 23 نفر آورديم تا اندك اندك خط هافبك تيم ملي را تغيير دهيم. اين كار در باشگاه‌هاي همچون بارسلونا و منچستر يونايتد نيز انجام مي‌شود، آنها گام به گام بازيكنان خود را تغيير مي‌دهند، اما آب از آب تكان نمي‌خورد. نبايد تيم را به يكباره عوض كنيم. ما در آن زمان طي سفرهايي بازيكناني را وارد تيم كرديم كه مي‌توانستند به ما كمك كنند. اگر هم اكنون بخواهيم به يكبار تيم را تغيير دهيم، نتيجه‌ نخواهيم گرفت، اما معتقدم يكسري نيروي جوان در ليگ حضور دارند كه مي‌توانند به تيم ملي كمك كنند.

۱۳۹۱/۶/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...