نسخه چاپی

محمد صادق كوشكی در گفتگو با نما:

با درگذشت آیت الله هاشمی ، شانس روحانی برای پیروزی در انتخابات كم شد

عکس خبري -با درگذشت آيت الله هاشمي ، شانس  روحاني براي پيروزي در انتخابات کم شد

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، گفت: روحانی با فوت آقای هاشمی ضربه خورد و شانس وی برای پیروزی در انتخابات آتی كم شد.


محمد صادق کوشکی؛ عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در خصوص رهبری جریان اصلاح طلب و اعتدال بعد از آقای هاشمی به نما گفت: آقای هاشمی لیدر و یا رهبر جریان اصلاح طلب نبود، بلکه در مقطعی که شکاف های جدی بین جریان اصلاح طلب شکل گرفت، ایشان توانستند هماهنگی جریان های سیاسی را ایجاد کنند.
وی ادامه داد: مرحوم هاشمی چهره ای بودند که به واسطه ویژگی های خود همه طیف ها اعم از اصلاح طلب، کارگزار و جبهه مشارکت ایشان را قبول داشتند و به همین خاطر توانستند این طیف ها را هماهنگ و مسائل را حل و فصل کند.
مدرس دانشگاه با اشاره به نقش ریش سفیدی هاشمی در انتخابات سال 92 و اسفند سال 94 خاطر نشان کرد: بعید است جریان اصلاح طلب بتواند شخصی را جایگزین ایشان بگذارد و اگر بی بی سی خاتمی را به عنوان لیدر مطرح می کند در واقع می خواهد نظر خود را القا، و در مسائل داخلی کشور دخالت کند.
کوشکی خاتمی را دارای چنین وزنی برای لیدری جریان اصلاح طلب ندانست و تصریح کرد: خاتمی صرفا لیدر گرایشات مشارکتی هست و کارگزاران هم الزاما ایشان را قبول ندارند و دارای موقعیت رهبری جریان اصلاح طلب نیست.
مدرس دانشگاه با پیش بینی اینکه هیچ شخصی جایگاه جایگزین آقای هاشمی برای لیدری جریانات اصلاح طلب را ندارد خاطر نشان کرد: این جریان بعد از فوت ایشان دچار شکاف های جدی خواهد شد و بعید می دانم امکان ترمیم این شکاف ها وجود داشته باشد.
وی با اشاره به تاکید آقای هاشمی بر وحدت ملی بیان کرد: جریان اصلاح طلب به وصیت ایشان اعتقادی ندارد و عملا مسیری که ترسیم می کنند این گونه نبوده به وحدت ملی و انسجام داخلی منتهی شود.
کوشکی روحانی را هیچوقت شریک جریان اصلاح طلب ندانست و تصریح کرد: آقای هاشمی شراکت مقطعی با مشارکت را به دلایلی مجبور شد بپذیرد و اصلاح طلبان نیز از این موضوع اطلاع دارند، وورد روحانی به پاستور و برنده شدن در انتخابات سال آینده به همین دلیل بود روحانی جایگاه سردمداری جریان اصلاح طلب را ندارد، چون اصلاح طلبان و جریان مشارکت وی را قبول ندارند.
مدرس دانشگاه جریان اصلاحات را در میان مدت دچار شکاف های جدی ارزیابی و خاطر نشان کرد: اگر در سال 92 آقای هاشمی نبود، آقای روحانی وارد پاستور نمی شد و آقای عارف هم تا دقیقه آخر بر سر کانیداتوری خود می ماند.
وی در پایان گفت: روحانی با فوت آقای هاشمی ضربه خورد و شانس وی برای پیروزی در انتخابات آتی کم شد.

۱۳۹۵/۱۰/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...