نسخه چاپی

پلمپ آسانسورهای غیراستاندارد از اول فروردین ٩٦

پرونده آسانسورهایی كه از سوی اداره كل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران مورد بازدید و بازرسی قرار گرفته اما تاكنون اقدام به رفع نقص نكرده‌اند به دادستانی تهران ارسال خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از میزان؛ پرونده آسانسورهایی که از سوی اداره کل استاندارد و تحقيقات صنعتی استان تهران مورد بازدید و بازرسی قرار گرفته اما تاکنون اقدام به رفع نقص نکرده‌اند به دادستانی تهران ارسال خواهد شد.

پرونده آسانسورهایی که از سوی اداره کل استاندارد و تحقيقات صنعتی استان تهران مورد بازدید و بازرسی قرار گرفته اما تاکنون اقدام به رفع نقص نکرده‌اند به دادستانی تهران ارسال خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی اتحادیه صنف آسانسور و وسایل الکترومکانیکی تهران، مسلم بیات، رئیس اداره کل استاندارد و تحقيقات صنعتی استان تهران با بیان این مطلب در گردهمایی فعالان صنف و صنعت آسانسور از آنها خواست تا خدا ترس باشند و استاندارد را رعایت کنند.

بیات با بیان اینکه کارهای خیلی خوبی با همکاری اداره کل استاندارد و اتحادیه صنف آسانسور و تولیدکنندگان و تعمیرکاران وسایل الکترومکانیکی تهران برای ساماندهی آسانسورهای شهر تهران صورت گرفته، افزود: هماهنگی‌هایی نیز میان قوه مجریه و قوه قضاییه صورت گرفته تا حوادث کمتری از سوی آسانسورها پدید آید.

وی با اشاره به اینکه تهیه بانک اطلاعاتی از آسانسورها، تولیدکنندگان و تعمیرکاران این صنف ضروری است، ادامه داد: هر دستگاه آسانسور اگر بخواهد ایمن باشد باید ماهانه سرویس و تعمیر شود و سالی یکبار نیز مورد بازدید و بازرسی قرار گیرد.

رئیس اداره کل استاندارد و تحقيقات صنعتی استان تهران با تأکید بر اینکه باید پروانه‌های طراحی و مونتاژ مورد بازنگری قرار گیرد، خاطر نشان کرد: پروانه‌‌ای که در آن قید نشود صاحب پروانه چند دستگاه آسانسور می‌تواند تولید کند، ایراد دارد.

وی همچنین خواستار رتبه‌بندی شرکت‌های طراحی و مونتاژ آسانسور شد و این پرسش را طرح کرد که آیا هر دارنده پروانه‌ای می‌تواند برای یک برج 30 طبقه آسانسور بسازد؟ پس موضوع تجربه، مهارت و آموزش در این میان چه می‌شود؟

به‌گفته وی حتی در شرکت‌های طراحی و مونتاژ برای ساخت آسانسور باتوجه به تعداد طبقات و تعداد ظرفیت نفرات باید بازنگری صورت گیرد.

بیات تاریخ 1/1/1396 را ضرب‌الاجل آسانسورهای غیراستاندارد اعلام کرد و گفت: از ابتدای سال 1396 پس از 3 بار بازدید از یک آسانسور چنان‌چه نقص آن برطرف نشود،‌ برای بار چهارم بازدیدی در کار نیست و آن آسانسور پلمپ شده و پروانه طراحی و مونتاژ شرکت متخلف(سازنده آسانسور) هم باطل می‌شود.

رئیس اداره کل استاندارد و تحقيقات صنعتی استان تهران بار دیگر خواستار بازنگری و تجدیدنظر در ارتقای دانش و شایستگی ارائه‌دهندگان خدمات آسانسوری شد و با صراحت اعلام کرد که این هشدار آخر است چراکه باید مسؤولیت اجتماعی را محترم بشماریم و آن را حفظ کنیم.

به باور بیات با مدیریت یکپارچه در صنعت آسانسور شاهد روزهای خوبی برای مردم خواهیم بود و از آنجا که همه دوست دارند کارهای خوب انجام دهند بنابراین کیفیت نشان شایستگی به کسی تعلق می‌گیرد که شایسته باشد.

۱۳۹۵/۱۰/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...