نسخه چاپی

دایی:با این فدراسیون كار نمی‌كنم

سرمربی تیم فوتبال راه‌آهن گفت: لیگ برتر را هم مثل جام حذفی تعطیل كنید زیرا این لیگ هیچ اهمیتی ندارد و دیده نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، علی دایی در نشست خبری پیش از دیدار فردا با استقلال گفت: بازی خیلی مهمی با تیم بزرگ و مردمی استقلال داریم که هواداران زیاد و کادر فنی و بازیکنان خوبی دارد. تیممان را طوری آماده کرده‌ایم که سربلند از مسابقات بیرون بیاییم. تمرینات خوبی داشتیم و اردوی خوبی برگزار کردیم. انشاءالله فردا هر تیمی که خوب بازی کند برنده شود. با توجه به تمریناتی که داشتیم گرفتن سه امتیاز دور از ذهن نیست.

وی در مورد اینکه اگر پیشنهاد سرمربی‌گری تیم ملی به شما شود آن را قبول می‌کنید یا نه گفت: اصلا و ابداً به تیم ملی فکر نمی‌کنم. با توجه به اتفاقاتی که برای من در تیم ملی افتاد اصلاً با چنین فدراسیونی کار نمی‌کنم. بازی لبنان را هم ندیدم و نمی‌توانم نظر بدهم.

دایی گفت: وظیفه ما احترام به همه مربیان است، برخی از این مربیان، همبازیان قدیم خودم بوده‌اند و پیش من جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی در مورد اینکه با جوان‌گرایی در تیم ملی موافقید یا نه گفت: من سرمربی تیم‌ملی نیستم و فقط در مورد تیم خودم صحبت می‌کنم اما وقتی جوانان را به تیم ملی آوردم دیدید با من چه کار کردند. فقط می‌توانم اشاره‌ای کوچک داشته باشم. بهتر است لیگ را برگزار نکنیم، لیگی که کسی آن را نمی‌بیند چرا خودمان را علاف کنیم. بهتر است لیگ برتر را هم مثل جام حذفی تعطیل کنیم.



سرمربی راه آهن اضافه کرد: نباید شعار دهیم که هرکسی در لیگ برتر خوب است به تیم ملی دعوت شود. چنین مسئله‌ای در فوتبال ما مورد بحث نیست، از 9تیم اول چند نفر به تیم ملی دعوت شده‌اند، فقط دو بازیکن از سپاهان دعوت شده است، تراکتورسازی، نفت تهران، صبای قم، فجر سپاسی و پیکان بازیکنی ندارند و از این تیم‌ها بازیکنی در ترکیب اصلی تیم ملی نبود(دایی ‌گفت از ملوان هم بازیکنی دعوت نشده که بعد این مسأله را اصلاح کرد).

وی ادامه داد: با این شرایط لیگ را برای چه باید برگزار کنیم؟ اگر تیم‌های دیگر جدول خوب هستند چرا بازیکنانشان به تیم ملی دعوت نمی‌شوند یا اگر تیم‌های دیگر بازیکنانشان فوق‌العاده هستند چرا رده‌شان اینقدر در جدول پایین است؟ من منکر این نیستم که تیم‌های دیگر بازیکنان خوب دارند اما اسم‌ها فوتبال بازی نمی‌کنند. اگر به اسم باشد من هم می‌روم یک ماه تمرین می‌کنم و می‌گویم سابقه ملی دارم و بازی می‌کنم. برخی تصمیمات غلط گرفته شده که متأسفانه این تصمیم‌های غلط از سوی شما رسانه‌ها نیز مورد حمایت قرار گرفته است. این مسائل چنین نتایجی را هم برای تیم ملی رقم می‌زند.

دایی تاکید کرد: الان هم بحث تغییر کادر فنی است. کادر فنی که از آسمان نمی‌آید یکسری آدم آن را انتخاب می‌کنند و نباید صورت مسئله را با تغییر مربی عوض کنیم. آیا فقط مربیان اشتباه می‌کنند و مدیران اشتباهی مرتکب نمی‌شوند؟

وی در مورد اینکه کی‌روش مربی بزرگی است گفت: من درباره کی‌روش حرف نمی‌زنم. نتایج کی‌روش را کنار هم قرار دهید،‌ تا جایی که ذهن من یاری می‌کند او به عنوان نفر دوم کادر فنی موفق بوده اما به عنوان نفر اول کارنامه‌اش را نگاه کنید. آن موقع که می‌خواستیم سرمربی تیم ملی انتخاب کنیم باید این کارنامه را بررسی می‌کردیم اکنون صحبت کردن در این مورد پوچ و بیهوده است.

دایی تصریح کرد: من کاری به کسی ندارم اکنون باید از تیم ملی و کی‌روش حمایت کنیم اما تیم ملی از شروع مقدماتی جام‌جهانی بد بازی کرده و هیچکس نمی‌تواند بگوید تیم ملی خوب بازی کرده است. در بازی با ازبکستان خیلی شانس آوردیم و اگر گل صحیح آنها گرفته می‌شد دیگر این تیم حمله نمی‌کرد و از گلش حفاظت می‌کرد. بازی با قطر و لبنان را هم دیدیم. ما یک انتخابی کرده‌ایم و باید پایش بایستیم. از کی‌روش می‌خواهم لیگ را نادیده نگیرد اما اگر همین‌گونه ادامه دهیم معجزه‌ای اتفاق نمی‌افتد و بازی بعدی سخت‌تر است.

دایی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه پیش از مسابقه اعتراض‌هایی به محل برگزاری بازی با استقلال داشتید گفت: بازی‌های ما با استقلال و پرسپولیس همیشه باید در آزادی برگزار شود. با توجه به دو بازی پشت سر هم در آزادی رایزنی کردیم و توانستیم در این مسابقه هم این بازی را در ورزشگاه آزادی برگزار کنیم اما خودمان می‌خواستیم بازی را در ورزشگاه اکباتان و بدون تماشاگر برگزار کنیم تا مسائل امنیتی مشکلی به وجود نیاورد.



دایی عنوان کرد: در کیش هم صاحب ورزشگاه هستیم. ما به هیچ عنوان در ورزشگاه تختی بازی نمی‌کنیم و خدا را شکر می‌کنیم که سرمان را مقابل حرف زور پایین نیاوردیم. از کابلی مدیر منجموعه آزادی هم تشکر می‌کنیم که این امکان را فراهم کرد تا این بازی در ورزشگاه آزادی برگزار شود.

به گزارش فارس دایی در بیرون از نشست خبری نیز با دوربین یکی از برنامه‌های تلویزیونی صحبت کرد و در مورد جریمه دو میلیون تومانی‌اش به دلیل غیبت در نشست خبری گفت: این جریمه را به هیچ عنوان قبول نمی‌کنم زیرا در تمام نشست‌های خبری شرکت کرده‌ام و همواره به رسانه‌ها و تصمیمات سازمان لیگ احترام گذاشته‌ام اما در بازی اصفهان تیم من بعد از افطار تمرین داشته و نمی‌توانستم آخرین تمرین تیمم را رها کنم و برای نشست خبری به اصفهان بروم. شاید در آنجا به من می‌خواستند سحری بدهند.

وی ادامه داد:‌ امروز نشست خبری بازی با راه‌آهن بود اما بیشتر سؤالات در مورد تیم ملی انجام شد حتی از بازیکن تیم من که وقتش را گذاشته و به نشست خبری آمده سؤالی پرسیده نشد. اگر قرار است نشست خبری راجع به مسائل تیم ملی باشد آن را باید به گونه‌ای دیگر برگزار شد اما امروز هیچ سؤالی در مورد بازی از من پرسیده نشد.

۱۳۹۱/۶/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...