نسخه چاپی

استقرار 300 تفنگدار دریایی آمریكا در نروژ

به گزارش نما؛ ایرنا نوشت : حدود 300 تفنگدار دریایی آمریکا روز دوشنبه برای استقرار 6 ماهه، وارد خاک نروژ همسایه روسیه شدند.


به گزارش خبرگزاری رویترز، نخستین استقرار نیروهای خارجی در خاک نروژ از هنگام جنگ دوم جهانی به این سو، موجب آزردگی خاطر روسیه همسایه نروژ در قطب شمال می شود.
هر چند مقام های رسمی نروژ وجود هر گونه ارتباط میان این عملیات و نگرانی های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را درباره روسیه، کم اهمیت جلوه داده اند، اما این عملیات با اعزام هزاران نظامی آمریکایی به لهستان برای تقویت نیروهای این سازمان نظامی در اروپای شرقی، همزمان شده است.
با توجه به اینکه قرار است مدت استقرار نظامیان آمریکا در نروژ یک سال باشد، گروه کنونی تفنگداران دریایی پس از تکمیل دوره 6 ماهه ماموریت خود، با گروه تازه ای جایگزین خواهند شد.
سخنگوی نیروهای گارد داخلی نروژ که میزبان این تفنگداران در پایگاه نظامی وائرنس در حدود 1500 کیلومتری مرز روسیه خواهد بود، گفت: این نظامیان درباره رزم زمستانی آموزش خواهند دید.
وی افزود: تفنگداران دریایی آمریکا در ماه مارس در تمرین های مشترک نظامی وایکینگ با مشارکت نظامیان انگلیس حضور خواهند داشت.
سفارتخانه روسیه در اسلول در ماه اکتبر (2016)، لزوم و ضرورت چنین اقدامی را مورد تردید قرار داده بود.
هر چند سخنگوی وزارت دفاع نروژ وجود ارتباط میان ورود تفنگداران دریایی آمریکا به خاک نروژ با نگرانی ها درباره روسیه را تکذیب کرده است، اما اینکه اریکسن سوئریده وزیر دفاع نروژ در سال 2014 گفته بود: اقدام مسکو در جدا کردن شبه جزیره کریمه از خاک اوکراین و انضمام آن به خاک روسیه نشان داد که مسکو از توانایی و اراده کاربرد ابزارهای نظامی برای دستیابی به اهداف سیاسی برخوردار است.

۱۳۹۵/۱۰/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...