نسخه چاپی

قره خانی در گفتگو با نما مطرح كرد:

افزایش بهای گاز مصرفی خانوارها خلاف قانون برنامه بودجه 95 است

عکس خبري -افزايش بهاي گاز مصرفي خانوارها خلاف قانون برنامه بودجه 95 است

سخنگوی كمیسیون انرژِی مجلس گفت: نمایندگان دقیقا نمی دانند كه چرا دولت تصمیم بر این گرفته است كه بهای گاز مصرفی خانوارها را افزایش دهد اما آنچه كه مسلم است در قانون بودجه سال 95 چنین مصوبه ای از سوی نمایندگان تصویب نشده است.

اسدالله قره خانی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس و نماینده مردم علی آباد کتول در خانه ملت، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نما، در مورد افزایش قمیت مصرفی گاز از سوی دولت، گفت: نمایندگان مجلس از افزایش قیمت گاز در فیش های صادره از این شرکت مطلع هستند و حتی این را نیز می دانند که در انتهای فیش های صادره نوشته شده که این افزایش در جهت مصوبه مجلس شورای اسلامی صورت گرفته است.

وی در ادامه به بررسی بودجه سال 95 در کمیسیون انرژی اشاره کرد و افزود: اعضای کمیسیون مصوبه مجلس در بودجه سال 95 را بررسی کرده است در مصوبه و پیوست بودجه سال95 مجلس موضوعی در این زمینه وجود نداشته است گویا تبصره ای در دولت به این ماده الحاق شده است.

قره خانی بیان کرد: در گذشته کسانی که مصرف گاز آنها پایین بود بر اساس هر مترمکعب گاز مصرفیشان نود تومان به شکرت گاز پرداخت می کردند و خانوارهایی که مصرف بالایی داشتند پرداختی آنها بالاتر از دهک اول بود اما امروز شرکت گاز این مبلغ را تا 150 تومان افزایش داده است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: با این روش شرکت گاز بهای گاز مصرفی خانوارهایی که مصرف با قیمت بالا داشته اند را کاهش داده و خانوارهایی که پرداخت و مصرف کمتری داشته اند را افزایش داده که خروجی این برخورد به ضرر دهک های کم مصرف جامعه است.

نماینده مردم علی آباد کتول گفت: این نوع رفتار شرکت گاز اعتراض نمایندگان بویژه اعضای کمیسیون انرژی را به همراه داشته است که اعتراض نمایندگان و اعضای کمیسیون قرار است در هفته جاری در نامه ای به وزیر نفت ارسال شود تا وزیر دلایل این افزایش و مبنای تصمیم دولت را به مجلس تقدیم کند.

سخنگوی کمیسیون انرژِی مجلس ادامه داد: اگر جواب وزیر به نامه اعتراضی اعضای کمیسیون انرژی قانع کننده نباشد اعضا بررسی افزایش هزینه مصرف گاز را در دستور کار خود قرار خواهند داد و از مسئولان مربوطه جهت پاسخگویی در این زمینه دعوت بعمل خواهد آمد.

قره خانی در خاتمه بیان کرد: نمایندگان دقیقا نمی دانند که چرا دولت تصمیم بر این گرفته است که بهای گاز مصرفی خانوارها را افزایش دهد اما آنچه که مسلم است در قانون بودجه سال 95 چنین مصوبه ای از سوی نمایندگان تصویب نشده است.

۱۳۹۵/۱۰/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...