نسخه چاپی

علیرضا خسروی در گفتگو با نما:

خرید هواپیما از جیب مردم/ نهایت دستاورد برجام سلفی با یك هواپیما بود/ برجام هیچ سودی برای ما نداشت

عکس خبري -خريد هواپيما از جيب مردم/ نهايت دستاورد برجام سلفي با يک هواپيما بود/ برجام هيچ سودي براي ما نداشت

آمریكایی ها به نوعی متعهد شده بودند كه تحریم ها را بردارند در این راستا اقداماتی به نفع ایران انجام شود و حال آنكه ایران تعهدات خود را نقد انجام داد و منفعتی نصیب ایران نشد.

علیرضا خسروی؛ نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش دو برابری قیمت بلیط هواپیمای ایرباس به نما گفت: ناوگان هوایی کشور فرسوده است و اینکه باید نوسازی این ناوگان را داشته باشیم حرف درست و منطقی است، اما اینکه بخواهیم همه دستآورد برجام در قالب یک هواپیما و عکس سلفی با آن بدانیم برداشت اشتباهی است.
وی ادامه داد: مسئولان با طواف دادن هواپیمای ایرباس و برنامه ریزی جشن ملی نشان دادند همه عایدی کشور از برجام یک هواپیما بود، در حالی که این نوع برخورد دولت با این موضوع زیبنده ملت ایران نیست. و آمریکایی ها به نوعی متعهد شده بودند که تحریم ها را بردارند در این راستا اقداماتی به نفع ایران انجام شود و حال آنکه ایران تعهدات خود را نقد انجام داد و منفعتی نصیب ایران نشد.
نماینده ادوار مجلس منفعت برجام را نصیب کارگران آمریکایی و غربی دانست و خاطر نشان کرد: در حالی که برجام منفعتی برای ایران در بر نداشت. تنها عایدی برجام همین ورود یک فروند ایرباس بود که با تاخیر صورت گرفت، در قسمت قیمت گذاری هواپیما نیز سهل انگاری و در هم ریختی وجود دارد.
خسروی تعدیل نیروی شرکت هما به دلیل جبران هزینه های اقساط هواپیمای ایرباس را در منافات با سیاستهای وزارت راه ذکر کرد و افزود: این تعدیل نیرو در تناقض است با شعارهای دولت مبنی بر اینکه فرودگاه امام خمینی (ره) باید سومین فرودگاه منطقه باشد و سهم پروازهای خارجی ایران را برگردانیم.
وی در پایان در خصوص افزایش بلیط هواپیمای ایرباس به دو برابر گفت: با وجودی که از هواپیما طیف خاصی استفاده می کنند این افزایش موجب می شود حتی آنها هم دیگر توان استفاده از آن را نداشته باشند و از این افزایش ناراضی شوند. دولت باید نگاه اصلی خود را در نوسازی ناوگان حمل و نقل متمرکز کند و نگاه دولت باید به جاده ها و ریل باشد و اشکالات آنها را بر طرف کند. زیرا حدود 90 درصد حمل و نقل مردم از این طریق است و این افزایش تصمیم درستی ارزیابی نمی شود.

۱۳۹۵/۱۰/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...