نسخه چاپی

فرهاد فلاحتی در گفتگو با نما:

ابلاغیه انتخاباتی وزیر كشور به استانداری ها خلاف قانون است/ ابلاغیه وزیر كشور برای استفاده از امكانات تبلیغاتی دولت در آستانه انتخابات است

عکس خبري -ابلاغيه انتخاباتي وزير کشور به استانداري ها خلاف قانون است/ ابلاغيه وزير کشور براي استفاده از امکانات تبليغاتي دولت در آستانه انتخابات است

این رفتار مسئولان وزارت كشور در فضای انتخاباتی در سه ماه مانده به برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری شائبه انتخاباتی به دنبال دارد

فرهاد فلاحتی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و نماینده مردم قائنات و زیر کوه در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نما، در واکنش به ابلاغ 19 ماده وزارت کشور، گفت: این اقدام دولت یک کار تبلیغاتی خلاف قانون می باشد که وزارت کشور ان را شروع کرده است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه افزود: نهادهای نظارتی همچون شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی نسبت به این موضوعات باید حساس باشند.
وی با تأکید بر این مطلب که باز بودن درب اتاق فرماندارن و استانداران به روی مردم مورد تأکید حاکمیت است، اظهار داشت: این رفتار مسئولان وزارت کشور در فضای انتخاباتی در سه ماه مانده به برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری شائبه انتخاباتی به دنبال دارد.
فلاحتی ادامه داد: اگر دولت در نظر داشت تا عملکردها و اقدامات خود را به مردم بازگو کند چرا از همان روزهای آغازین این روند را جزء برنامه ها و دستور کاری خود قرار نداده است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه دولت را خطاب قرار داد و گفت: بیان عملکرد از طریق تیزر تبلیغاتی برشور و سی دی هایی که در فضای تبلیغاتی منشتر می شوند کار بسیار پسندیده ای است اما نه در آستانه انتخابات برای نامزد خاص.
نماینده مردم قائنات و زیر کوه تصریح کرد: متاسفانه آنچه که از ابلاغیه 19 ماده ای وزارت محترم کشور بر می آید این است که این ابلاغیه از نهادی ابلاغ شده که این نهاد در رأس برگزار کردن انتخابات در کشور است و معاونین سیاسی به عنوان مسئولین ستاد انتخابات متولی اجرا در هیِئت های اجرایی برگزاری انتخابات به شمار می روند.
فلاحتی فعالیت معاونین سیاسی را در انتخابات را رفتار خلاف قانون برشمرد و اذعان داشت: در زمانی کشور وارد فضای انتخاباتی می شود آقای دکتر روحانی همچون دیگر نامزدها به عنوان نامزد انتخاباتی برخورد می شود و هیچ حقی نسبت دیگران برای هزینه از بیت المال ندارد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خطاب به روحانی گفت: روحانی رئیس جمهور ملت است و می تواند در دهه فجر اقدامات و عملکردهای خود را به مردم بصورت شفاف اعلام کنند، مگر رئیس جمهور رسانه ملی و دهها رسانه و سایت خبری در اختیار دولت نیست که در نظر دارد در زمان تبلیغات انتخاباتی از مجریان برگزار کننده انتخابات استفاده کند.
وی استفاده از مجریان انتخابات را در زمان تبلیغات مهندسی کردن انتخابات بشمرد و گفت: مهندسی کردن انتخابات شایسته و برازنده مجریان برگزار کننده انتخابات نیست.
فلاحتی در خاتمه با تأکید بر این مطلب که شورای نگهبان تمامی حرکات مسئولان و نامزدهای انتخاباتی را در کشور رصد می کند، گفت: افراد و مسئولانی که در نظر دارند تا از انتخابات استفاده ابزاری کنند بدانند رد صلاحیت خود را امضا کرده اند.

۱۳۹۵/۱۱/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...