نسخه چاپی

محمد خزایی تهیه كننده فیلم در گفتگو با نما :

حذف تعجب برانگیز فیلمی با موضوع مقاومت از جشنواره فیلم فجر

عکس خبري -حذف تعجب برانگيز فيلمي با موضوع مقاومت از جشنواره فيلم فجر

تهیه كننده فیلم امپراتور جهنم گفت: امپراتوری جهنم را در واقع می توان جدی ترین اثر سینمایی در سینمای ایران دانست كه به نقد جنایات خاندان آل سعود و ریشه های رشد و گسترش داعش و جریان های تكفیری و افراطی در منطقه، اروپا و آمریكا می پردازد.

محمد خزایی تهیه کننده فیلم امپراتور در مصاحبه با خبرنگار نما گفت: در کمال ناباوری از طرف جشنواره فیلم فجر با من تماس گرفته شد و عنوان گردید که فیلم شما از سوی هیات انتخاب پذیرفته نشده است ،این در حالی بود که ما به صورت شبانه روزی درصدد بودیم تا بنا بر درخواست دبیر جشنواره فیلم فجر و شخص آقای ایوبی رئیس سازمان سینمایی فیلم را به جشنواره فجر برسانیم ،که بعد از ارسال نسخه ای از فیلم به دبیر خانه اعلام شد فیلم شما در بخش مسابقه پذیرفته نشده است .
خزایی تصریح کرد: این فیلم یکی از بزرگ ترین پروژه های بین المللی سینمای ایران در سال های اخیر به شمار می رود که از چند ماه پیش، کلید خورد و نگاهی منتقدانه دارد به حکام آل سعود و فلسفه و چگونگی به وجود آمدن گروه داعش و دیگر گروه های تندرو و رادیکال اسلامی در اروپا و آمریکایی شمالی و نیز پشت پرده های پیوند عربی- عبری و همکاری صهیونیسم بین الملل و خاندان آل سعود ،که در این فیلم به تصویر کشیده شده است .
امپراتوری جهنم را در واقع می توان جدی ترین اثر سینمایی در سینمای ایران دانست که به نقد جنایات خاندان آل سعود و ریشه های رشد و گسترش گروه داعش و جریان های تکفیری و افراطی در منطقه، اروپا و آمریکا می پردازد.
این تهیه کننده سینما در خصوص پیگیری های صورت گرفته در خصوص علت حذف این فیلم از جشنواره فجر افزود:3 روایت متفاوت در این زمینه مطرح شد،یکی از آنها این بود که چرا به نقش آمریکا در پیدایش گروه های تکفیری (داعش) اشاره ای نشده است ،اما این در حالی از سوی هیات انتخاب مطرح شد که اعضا انتخاب فیلم را تا پایان مشاهده نکرده اند ،و ای کاش فیلم را تا پایان می دیدند ،در صورتی که در20 دقیقه ای پایانی فیلم مشخص می گردد که تمام خباثت ها توسط رژیم جعلی اسرائیل و آمریکا انجام می شود ،ای کاش اگر هیات انتخاب مشکل مضمونی داشت با ما تماس می گرفتند و در این زمینه از ما توضیح می خواستند .
دبیر چهار دوره جشنواره بین المللی فیلم مقاومت اظهار داشت : روایت دیگر این بود که فیلم به لحاظ ساختاری مشکل دارد ،این در حالی است که فیلم یکی از بهترین فیلم های پرویز شیخ طادی بود ،البته به زعم بسیاری از دوستان که فیلم را دیده بودنند .
علی رغم پیگیری های صورت گرفته و اصرار آقای حیدری دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر،عنوان شد که این فیلم در خارج از مسابقه باشد و من به همراه کارگردان به این نتیجه رسیدیم که فیلم را از به طور کلی از جشنواره فجر خارج کنیم.
در حالی که می توانستند کمک کنند تا شاید فیلم در جشنواره حضور داشته باشد،البته این بدین معنا نیست که هر فیلمی با موضوع دفاع مقدس ،انقلاب اسلامی و مقاومت تولید شود باید در جشنواره حضور یابد ،بلکه بحث این است که چنین فیلم هایی باید از نظر محتوا بسیار قوی باشند.
خزایی گفت: امپراتور جهنم نه به اقتضای استانداردهای سینمایی بلکه به خاطر عدم درک درست از اتفاقات منطقه، ناتوانی در انطباق هوشمندانه ضرورت‌ها با مضامین آثار سینمایی و نیز، به دلیل محافظه کاری، ترسویی و ضعف در تصمیم گیرهای شجاعانه و جسورانه، غفلت از افق کلان فرهنگی و اجتماعی، عدم آگاهی از سینمای استراتژیک مبتنی بر بنیان‌های فرهنگ دفاعی کشور مورد بی مهری قرار گرفته و قربانی شده است.
خزایی افزود:موضوع این است که اگر فیلم امپراتور جهنم در جشنواره بین المللی فیلم فجر که نامش برگرفته ار انقلاب است پذیرفت نشود ،طبیعتا نباید از آل سعود توقع داشت که فیلم مرا نمایش دهند ،سوال من این است که اگر این فیلم در کشورهای دیگر ساخته می شد آیا واقعا چنین برخودی با آن صورت می گرفت .ما نسبت به سیاست های فرهنگی کشور اعتراض داریم ،به جریان و رویه ای که در فرهنگ کشور افتاده است ،در یک سال شیار 143 را از جشنواره خارج کردنند، سال بعددر حق بادیگارد اجحاف می کنند و سال بعد هم اینگونه با فیلم ما رفتار می کنند ،باید فکری به حال سیاست های فرهنگی کشور صورت گیرد.
گفتی است که امپراتور جهنم اندیشه بیمار یک مفتی را به تصویر کشیده و در نهایت به این جمع بندی رسیده است که اندیشه‌های مخرب مفتی‌هایی از این دست تا چه اندازه می‌تواند زیرساخت‌های جهان اسلام را به خطر اندازد.
فرخ نعمتی، علیرام نورایی، علی نصیریان، عنایت شفیعی، کوروش زارعی و چند بازیگر لبنانی در فیلم تازه شیخ طادی به ایفای نقش پرداخته اند.
همچنین در این فیلم شخصیت رهبران مقاومت یعنی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله و عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله یمن را به نمایش گذاشته است.

۱۳۹۵/۱۰/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...