نسخه چاپی

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نما:

اصلاح طلبان با وفات هاشمی تكیه گاه مهمی را از دست دادند

عکس خبري -اصلاح طلبان با وفات هاشمي تکيه گاه مهمي را از دست دادند

اصلاح طلبان چون با وفات آقای هاشمی رفسنجانی یك پشتوانه قوی را از دست داده اند

همزمان با اعلام رسمی وفات آیت الله هاشمی رفسنجانی، گمانه زنی اصلاح طلبان نیز برای تعیین جانشین وی در مسند ریاست مجمع تشخیص مصلحت ، مجلس خبرگان رهبری و همچنین تکیه گاهی برای این جریان سیاسی شروع شد. از آن لحظه به بعد بر شدت این گمانه زنی ها افزوده شد و روزنامه ها، سایت ها و محافل وابسته به اصلاح طلبان به دنبال جانشینی برای یار دیرین امام و رهبری هستند. گزینه های زیادی هم مطرح کردند که عمده آن حول محور حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری می چرخد، در این میان حتی چهر های اصلاح طلب خواسته های خود را از رئیس بازرسی دفتر رهبری هم اعلام کردند. کار به جائی رسیده که چهره های دلسوز اصولگرا با یادآوری اهانت های اصلاح طلبان به جناب آقای ناطق نوری در جریان انتخابات 76 و بعد از آن، به وی هشدار دادند که مواظب دامی که این جریان سیاسی برای او پهن کرده باشد تا مبادا از این ناحیه گزندی در وهله اول به انقلاب و نظام و در وهله دوم به شخصیت آقای ناطق وارد شود.
در تبین چرائی اتخاذ چنینی رویکردی از سوی اصلاح طلبان، یک نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پس از پایان دولت اصلاحات و روی کار آمدن دولت آقای احمدی نژاد، اصلاح طلبان که به زعم خود دست شان را از قدرت دور می دیدند، به دنبال کسی می گشتند که بتوانند از طریق او و ظرفیتی که در اختیارش است، برای خود جای پائی ایجاد کنند، برای همین علی رغم شدیدترین اتهاماتی که به آقای هاشمی رفسنجانی در دوره اصلاحات زده بودند، به او نزدیک شدند و آیت الله برای آنها به مثابه یک تکیه گاه شد.
حجت الاسلام و المسلمین سید علی طاهری در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی نما، محوریت آیت الله هاشمی را برای جریان اصلاح طلبان بعد از فتنه 88 کلیدی تر توصیف کرد و افزود: پیش ار وقایع سال 88، ایشان برای نکته تاکید داشتند که فرا جناحی هستند و سعی دارند تعادل را بین جناح های سیاسی رعایت کنند اما پس از فتنه 88، این امر رنگ باخت.
نماینده مردم گرگان در مجلس نهم با بیان اینکه عملا ً آقای هاشمی از این تاریخ به بعد گاهی اوقات با سکوتش در برابر اقدامات هنجار شکنانه اصلاح طلبان و سران فتنه و گاهی هم با سخنانش، از این جریان حمایت جدی داشت، گفت: در همین راستا شاهدیم که فرزندانش بویژه مهدی و فائزه هاشمی به صورت علنی و شفاف در حمایت از سران فتنه و فتنه گران به صحنه آمدند، ولی خود ایشان با روش های دیگری از اصلاح طلبان حمایت می کرد.
وی ادامه داد: بهمین جهت طبیعی است که اصلاح طلبان چون با وفات آقای هاشمی رفسنجانی یک پشتوانه قوی را از دست داده اند، به دنبال جایگزین مناسبی برای ایشان باشند.
طاهری گفت: البته برای انتخاب رئیس مجمع تشخیص مصلحت، اقدامات اصلاح طلبان در همان حد گمانه زنی خلاصه می شود، چرا که ساز و کار انتخاب رئیس در آن جا مشخص است، اما برنامه ریزی آنها بیشتر برای مجلس خبرگان خواهد بود تا فردی را که به دیدگاههای آنها نزدیک تر باشد وارد این مجلس مهم و اثر گذار نمایند.
وی با توصیه به گروههای ولایی برای جدی گرفتن انتخابات میان دوره ایی مجلس خبرگان اظهار داشت: جریان ولایی باید دقت کند تا فرد توانمندی را در این انتخابات معرفی کند که موجب تقویت این مجلس مهم و اثر گذار باشد.
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در پایان دیدگاه اصلاح طلبان را تصاحب قدرت دانست و گفت: متاسفانه همین نگاه سبب شد اتفاقات فتنه 88 رخ دهد، اگر آنها به دنبال خدمت بودند، برای کسب آن به دستاویزی متوسل نمی شدند، اما چون هدفشان قدرت بود، این کارها را صورت دادند.


۱۳۹۵/۱۱/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...