نسخه چاپی

افشاگری رسانه آمریكایی در خصوص طرح ضدایرانی پنتاگون

شبكه خبری «سی ان ان» گزارش كرده است كه وزارت دفاع آمریكا در حال تدوین گزینه‌هایی برای عملیات علیه داعش در سوریه، طالبان در افغانستان و «مقابله با نفوذ منطقه‌ای ایران»، در دولت «دونالد ترامپ» است.

به گزارش نما به نقل از فارس، به نوشته سایت شبکه سی‌ان‌ان، بر اساس این راهبردها که رویکردی تهاجمی‌تر دارند، احتمال دارد که آمریکا شمار نیروهای زمینی خود در سوریه را افزایش دهد. این مسئله می‌تواند نیروهای آمریکایی را در معرض خطر بیشتری قرار دهد.

بنا بر این گزارش، این گزینه‌ها به زودی برای ارائه به «دونالد ترامپ» رییس جمهور منتخب آمریکا آماده خواهد شد. قرار است «جیمز متیس» وزیر دفاع احتمالی و «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا این اسناد را در اختیار ترامپ قرار دهند و با هم روی آخرین جزئیات آن‌ها کار کنند.
به گفته مقامات پنتاگون، گزینه‌های مقابله با دیگر مسائل مهم جهان از جمله ایران هم در حال آماده‌سازی است.

بر این اساس، گزینه‌های وزارت دفاع در زمان «باراک اوباما» رییس جمهور کنونی آمریکا نیز آماده شده بود،‌اما هرگز از سوی او تایید نشدند.

یکی از گزینه‌ها حضور صدها نظامی آمریکا برای پس گرفتن شهر رقه در سوریه و همچنین استفاده از نیروهای یگان ویژه برای نبرد مستقیم است که برای اولین بار در نظر گرفته شده است.
در این گزینه‌ها تجهیز نظامی جنگجویان کرد از سوی پنتاگون نیز برای کنترل دهکده‌ها و بیابان‌های نزدیک به رقه لحاظ شده است.
یک مقام پنتاگون گفته است که البته این گزینه بسیار بحث برانگیز است زیرا به یقین موجب نگرانی ترکیه، متحد ناتو می‌شود که نمی‌خواهد عناصر کرد برتری نظامی کسب نمایند.

مقام وزارت دفاع آمریکا در ادامه افزود که گزینه‌های دیگر با هدف مواجهه با رشد نفوذ ایران در منطقه در نظر گرفته شده است. ماتیس هم اخیرا مقابله با ایران را به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی خود بر شمرده است.

فرماندهان نظامی آمریکا تلاش می‌کنند تا اختیارات بیشتری برای مقابله با آنچه انتقال سلاح توسط ایران به یمن خوانده شده، داشته باشند.

سی‌ان‌ان همچنین از گزینه‌های دیگر وزارت دفاع آمریکا که در حال بروز رسانی هستند تا از عدم مسدود شدن تنگه هرمز از سوی ایران اطمینان حاصل شوند، خبر داد.

گفته می‌شود «افغانستان» نیز گزینه بعدی آمریکا جهت انجام چندین عملیات در جنوب و شرق این کشور علیه طالبان خواهد بود.

۱۳۹۵/۱۰/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...