نسخه چاپی

آتش‌سوزی در دو ساختمان در شرق و غرب تهران

به گزارش نما - ایسنا نوشت: آتش سوزی در یک ساختمان مسکونی در غرب تهران جان یک تن را گرفت.

وقوع حادثه حریق در یک ساختمان مسکونی در ساعت ۳:۴۸ بامداد امروز به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد و به دنبال آن ستاد فرماندهی آتش نشانان دو ایستگاه ۹۴ و ۵۵ را به همراه تشک نجات و خودرو حامل دستگاه‌های تنفسی به محل حادثه واقع در مسیر شمال به جنوب بزرگراه ستاری، خیابان اخلاص اعزام کرد.

پس از حضور آتش نشانان در محل حادثه که یک ساختمان مسکونی چهار طبقه ۱۶ واحدی بود، مشاهده شد که حریق در یک واحد ۹۰ متری در طبقه اول این ساختمان رخ داده و در پی آن دود غلیظی راهروها و طبقات بالایی این ساختمان را در بر گرفته است، همچنین شعله‌های آتش نیز در حال سرایت به طبقات بالایی و واحدهای مجاور بود.

عوامل آتش نشانی با تقسیم شدن به دو گروه عملیات نجات و اطفای حریق را در دستور کار خود قرار دارد و یک گروه از آنان با استفاده از تجهیزات فردی و لوله‌های آبدهی وارد ساختمان شده و عملیات مهار شعله‌های آتش را آغاز کردند. گروه دیگر نیز به شکل همزمان با استفاده از دستگاه های تنفسی مشغول جستجو در محل حادثه شدند و در همان ابتدا هشت نفر از ساکنان را از طبقات بالایی ساختمان خارج کرده و به محل امن انتقال دادند.

آتش‌نشانان در ادامه، عملیات امداد و نجات با یک خانم میانسال که از ناحیه دست و صورت دچار سوختگی شده بود مواجه شده و وی را به عوامل اورژانس تحویل دادند و متاسفانه در ادامه عملیات نیز با پیکر یک مرد حدودا ۳۸ ساله روبه‌رو شدند که به تائید عوامل اورژانس جان خود را از دست داده بود.

حمید یادگاری، مدیرر وابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با تائید این خبر به ایسنا گفت: آتش نشانان پس از اطفای حریق، ایمن‌سازی محل و تخلیه کامل دود، به عملیات خود خاتمه داده و محل را برای بررسی بیشتر به عوامل انتظامی تحویل دادند.

نجات ۲۲ تن از حریق ساختمان مسکونی در شهرک خاوران

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از نجات ۲۲ نفر از ساکنان یک مجتمع مسکونی در پی وقوع حریق خبر داد.

سید جلال ملکی گفت: در ساعت ۱۴:۴۳ امروز یک مورد حادثه حریق در یک مجتمع مسکونی به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که در پی آن ستاد فرماندهی، آتش نشانان سه ایستگاه را به همراه تشک نجات و نردبام هیدرولیکی به محل حادثه واقع در جاده امام رضا(ع)، فاز دو شهرک خاوران اعزام کرد.

ملکی با اشاره به حضور آتش نشانان در محل حادثه، گفت: محل حادثه یک ساختمان مسکونی چهار طبقه ۱۰ واحدی بود که حریق در زیرزمین و قسمت پارکینگ آن رخ داده و دود طبقات بالایی را فرا گرفته و شعله‌های آتش نیز در حال سرایت به خودروها بود.

وی با بیان اینکه تعدادی از ضایعات و لوازم مستعمل در این بخش از پارکینگ این ساختمان آتش گرفته بود، گفت: عوامل آتش نشانی با تقسیم شدن به دو گروه عملیات نجات و اطفای حریق را به شکل همزمان آغاز کرده و یک گروه از آتش‌نشانان با مراجعه به طبقات، ۲۲ نفر از ساکنان این مجتمع مسکونی را از میان دود خارج کرده و به محل امن انتقال دادند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه آتش نشانان چهار دستگاه خودروی سواری را پیش از سرایت آتش از پارکینگ خارج کردند، گفت: عوامل آتش نشانی شعله‌های آتش را در پارکینگ این ساختمان مهار کرده و مدتی بعد به طور کامل اطفاء کردند.

ملکی اضافه کرد: آتش نشانان پس از ایمن سازی محل در ساعت ۱۵:۵۵ به عملیات خود خاتمه دادند.

وی با اشاره به وقوع این حادثه به شهروندان و به خصوص ساکنان مجتمع‌های مسکونی هشدار داد که به هیچ عنوان لوازم مستعمل خود را در پارکینگ انبار نکرده و آن را به محل دیگری منتقل کنند.

۱۳۹۵/۱۰/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...