نسخه چاپی

تحریم‌ها تاثیری در روابط ما با سایر كشورها نداشت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینكه خوشبختانه فضای بسیار جدیدی در این وزارتخانه برای فعالیت با سایر كشورها ایجاد شده است گفت: در حال حاضر ما با شركت‌ها و كشورهای مختلف در ارتباط هستیم و مذاكره می‌كنیم و این موضوع سبب شده تا قیمت‌ها كاهش یافته، كیفیت بالا رفته و شرایط پرداخت هم در وضعیت بسیار مطلوبی انجام می‌شود.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، محمود واعظی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه هدف وزارت ارتباطات نباید تنها توسعه تلفن، موبایل و اینترنت باشد، خاطرنشان‌ کرد: نگاه ما ایجاد شغل و کسب و کار است و در این حوزه زیرساخت‌های خوبی در استان در این زمینه وجود دارد. تلاش داریم تا بتوانیم با همکاری وزارت ارتباطات و بخش خصوصی پروژه «تکاپو» را به هدف برسانیم. هدف ما در استان زنجان ایجاد کسب و کار برای فارغ‌التحصیلان این حوزه است، زیرا امکانات لازم برای این موضوع وجود دارد و با گسترش شبکه‌های فیبرنوری پهنای باند کسب و کارهای الکترونیکی، فعالیت‌های خوبی را انجام داده‌ایم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در روستاها، افزود: امکانات اولیه در روستاها فراهم شده و سیاست دولت این بوده که مانع از مهاجرت روستائیان شود و روستائیان به دلیل کمبود امکانات مهاجرت نکنند. همچنین دولت این سیاست‌ها را در بخش گاز آب برق و حوزه‌های مختلف داشته است.

این مسئول، بردن خدمات اینترنتی به روستاها را یکی از این اقدامات دانست و افزود: این خدمات ارائه می‌شود تا روستائیان بتوانند از طریق این خدمات، خدمات مختلفی را دریافت کنند و محصولات خود را بدون واسطه به فروش برسانند.

وی با اشاره به موفقیت‌هایی که در بحث مذاکرات هسته‌ای و برجام برای کشور به دست آمد، گفت: خوشبختانه توانستیم با مقاومت و حمایت مردم در مقابله با تحریم‌های ظالمانه آمریکا و کشورهای غربی که طی ۳۶ سال به ملت ایران اعمال شده بود و با هم‌فکری قوای سه‌گانه توفیقات بسیار زیادی را در برداشتن تحریم‌ها کسب کنیم.

واعظی با تاکید بر اینکه به برکت برجام همه تحریم‌ها علیه ایران در بحث مربوط به انرژی هسته‌ای از کشور برداشته شده است، یادآور شد: در مذاکرات هسته‌ای بحث تنها سر انرژی هسته‌ای بود که نتیجه این مذاکرات تماما به نفع ملت ایران تمام شد و توفیقاتی که در این مذاکرات نصیب ایران شد برداشتن تحریم‌های هسته‌ای، تحریم‌های نفتی، گاز و پتروشیمی و بانکی و برخی قطعات اعلام بوده است، به طوری ‌که در حال حاضر دیگر هیچ محدودیتی در بحث صادرات و تولید نداریم.

تحریم‌ها تاثیری در روابط ما با سایر کشورها نداشته است

وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه شورای اداری استان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تصمیمی در راستای تبدیل استان به قطب برق، الکترونیک و آی‌تی در سفر رییس‌جمهور گرفته و توافق شد که همه صنایعی که در حوزه برق، الکترونیک و مخابرات کشور فعالیت می‌کنند در زنجان تجمیع شوند و سازمان صنعت، معدن و تجارت مسئول، متولی، طراح و برنامه‌ریز انجام این کار شد و در بخش مربوط به آی‌تی هم وزارت ارتباطات همکاری انجام خواهد شد.

وی با اشاره به سالگرد تصویب قانون تحریم‌های ۱۰ ساله علیه ایران در آمریکا و نیز فرا رسیدن سالگرد یک ساله برجام، گفت: در ۲۰ سال گذشته تمدید تحریم علیه ایران توسط آمریکا انجام شده که این تحریم‌های ۱۰ ساله جدید اعمال شده هم در ادامه همان تحریم‌ها است، ولی با این اوصاف خوشبختانه فضای بسیار جدیدی در این وزارتخانه برای فعالیت با سایر کشورها ایجاد شده است، به طوری که در گذشته اپراتورها و مخابرات فقط با چند شرکت ارتباط داشتند، اما الان ما با شرکت‌ها و کشورهای مختلف در ارتباط هستیم و مذاکره می‌کنیم و این موضوع سبب شده تا قیمت‌ها کاهش یافته، کیفیت بالا رفته و شرایط پرداخت هم در شرایط بسیار مطلوبی انجام می‌شود.

واعظی در ارتباط با امکانات و خدمات فنی مهندسی که از ایران صادر می‌شود، گفت: بعد از برجام ما قراداد ماهواره سنجشی‌مان را امضاء کرده‌ایم و برای ماهواره مخابراتی بومی‌مان نیز در حال مذاکره هستیم و در فضای موجود هیچ محدودیتی برای فعالیت در حوزه آی‌سی‌تی ایجاد نکرده و برعکس فضای خوبی برای فعالیت به وجود آمده است.

۱۳۹۵/۱۰/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...