نسخه چاپی

اكران فیلمهای مشكل‌‌ دار برای اصحاب‌‌ رسانه

عکس خبري -اکران فيلمهاي مشکل‌‌ دار براي اصحاب‌‌ رسانه

جواد شمقدری درباره نمایش ویژه فیلم «خانه پدری» برای اصحاب رسانه گفت: در صورتی كه واكنش‌ها به این اقدام مثبت باشد، ما تعداد دیگری از فیلم‌هایی كه به آن اشكالاتی داریم را برای اصحاب رسانه نمایش خواهیم داد.

به گزارش نما، رييس سازمان سينمايي در گفت‌وگو با ايسنا درباره‌ اقدام سازمان سينمايي در نمايش ويژه «خانه پدري» براي اصحاب رسانه ادامه داد: شوراي پروانه نمايش در جلسات خود تصميماتش را نسبت به اين فيلم گرفته است، اما در عين حال ما شاهد آن بوديم كه منتقدين، برخي از سينماگران و اصحاب رسانه چون فيلم را نديده‌اند، روي برخي از مباحثي كه مطرح مي‌شود مسلط نيستند.

وي خاطرنشان كرد: اگر بدانيم نتيجه‌ي اين اقدام (نمايش ويژه فيلم‌ها) در بين اصحاب رسانه خوب و مثبت بوده است، چند فيلم ديگر را هم كه معتقديم با پاره‌اي از مسائل روبرو هستند، براي آنها به نمايش مي‌‌گذاريم.



رييس سازمان سينمايي در برابر درخواست براي اعلام نام اين فيلم‌ها بيان كرد: ما در صدديم قبل از اعلام نام فيلم‌ها موافقت نسبي تهيه‌كننده آنها را به عنوان احترام به شخصيت حقوقي‌شان بگيريم. اگرچه از نظر قانوني نيازي به اين كار نيست، اما اجازه دهيد ابتدا اين كار انجام شود و سپس برنامه‌ريزي‌مان براي نمايش اين فيلم‌ها را رسانه‌اي خواهيم كرد.

به گزارش ايسنا،«خانه پدري» جديدترين ساخته‌ي كيانوش عياري است كه داستان آن از اواخر دوره‌ي قاجار و اوايل پهلوي آغاز مي‌شود. اين فيلم درباره‌ي پدري است كه به همراهي پسرش، دخترش را به جرم اينكه آبروي خانواده را برده است، مي‌كشد و در خانه‌اش به خاك مي‌سپارد. تاثير اين اتفاق در 6 دهه در «خانه‌ي پدري» روايت مي‌‌شود.

سجادپور ـ معاون امور سينمايي سازمان سينمايي ـ هم درباره‌ي نمايش عمومي «خانه پدري» شرط گذاشته تا سكانس‌هاي ابتداي اپيزود اول حذف شود. (سكانس‌هايي كه پدر و برادر، دختر خانواده را مي‌كشند.)

فيلم سينمايي «خانه پدري» چندي قبل در بخش‌ جنبي جشنواره بين‌المللي فيلم «ونيز» نمايش داشت و مدير فستيوال آن را كشف سال جشنواره معرفي كرد، اين در حالي بود كه مسوولان سينمايي اجازه نمايش فيلم «خانه پدري» را در جشنواره‌ي ونيز ندادند و مسوولان ناجي هنر به عنوان سرمايه‌گذار اين فيلم به دليل نمايش بدون مجوز «خانه پدري» در ونيز اعلام كرد كه اين موضوع را پيگيري قضائي مي‌كند، اين در حالي است كه كيانوش عياري تاكنون سكوت كرده است.

نمايش فيلم «خانه پدري» براي اهالي رسانه ـ پس از حاشيه‌هايي فراوان درباره‌ي اكران آن در جشنواره‌ي ونيز ـ در روز چهارشنبه ـ 22 شهريور ماه ـ كه به‌مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) تعطيل رسمي بود، در وزارت ارشاد انجام شد و از مسوولان سينمايي فقط سيدعليرضا سجادپور و سعيد رجبي‌فروتن حضور داشتند.

در فيلم «خانه پدري»،مهدي هاشمي، مهران رجبي، شهاب حسيني، ناصر هاشمي، مينا ساداتي، نازنين فراهاني و... به ايفاي نقش پرداختند.

۱۳۹۱/۶/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...