نسخه چاپی

آمادگی منطقه كردستان عراق برای مذاكره با دولت

نیچیروان بارزانی رئیس دولت محلی منطقه كردستان عراق آمادگی این منطقه را برای مذاكرۀ "جدی " با دولت مركزی (بغداد) برای حل مشكلات باقیمانده اعلام كرد.

به گزارش نما به نقل از العالم، سایت سومریه نیوز امروز جمعه به نقل از بیانیه دفتر رئیس دولت محلی منطقه کردستان عراق گزارش داد: بارزانی در دیدار با "یان کوبیش" نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در عراق دیدار کرد که دو طرف دربارۀ مسائل همکاری و هماهنگی پیشمرگه و ارتش عراق در مبارزه با تروریسم و پناه دادن منطقه کردستان به آوارگان گفتگو کردند.

کوبیش در این دیدار بر لزوم گسترش همکاری و هماهنگی بین بغداد و اربیل و آمادگی سازمان ملل برای کمک به این دو طرف برای حل مشکلات و اختلافات دو جانبه تأکید کرد.

بارزانی نیز گفت : دولت (محلی) منطقه کردستان آماده برگزاری مذاکرات جدی و مستقیم با دولت مرکزی برای حل همه مشکلات دو جانبه خصوصاً مسألۀ بودجه و منابع طبیعی است.

بارزانی همچنین خواستار آغاز مذاکره بین همۀ احزاب عراقی شد و افزود: برگزاری مذاکره بین همۀ احزاب و گروه های عراق برای حل مشکلاتی که ریشه در دولت قبلی دارد ، لازم و ضروری است .

مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان روز 29 سپتامبر 2016 در صدر هیأتی به بغداد رفت و با فؤاد معصوم رئیس جمهور، حیدر العبادی نخست وزیر و عمار حکیم رئیس ائتلاف ملی عراق دیدار و دربارۀ مسائلی همچون روابط بغداد و اربیل ، آزادسازی موصل و نفت گفتگو کرد.

۱۳۹۵/۱۱/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...