نسخه چاپی

فتنه گران منتظر عذاب الهی باشند

امام جمعه موقت تهران با بیان اینكه كسی كه تقوا ندارد در دنیا و آخرت فقیر است ، گفت: فتنه گران منتظر عذاب الهی باشند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صداوسیما، حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در خطبه اول نماز جمعه گفت: تقوی سرمایه انسانها است و کسی که تقوا ندارد فقیر حساب می آید.

وی افزود: یاد قیامت و نتایج اعمال در پایان کار به انسان بصیرت می دهد، انسان را فعال می کند و از تنبلی و کسالت دوری می دهد.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: همچنین این مساله به انسان هشدار می دهد که نتیجه کارها را به خودش می دهند و هر کاری کند سفره ای برای خودش پهن کرده است در واقع عمل انسان نشان دهنده جزای انسان است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه کهف گفت: در آیه 49 این سوره امده است در روز قیامت کتابی وضع و دادگاه عدل الهی مستقر می شود و تمام پرونده های خلیئق مورد بررسی قرار می گیرد ، آنهایی که پرونده خوبی ندارند و در هر صفحه چندین گناه، جرم، دروغ، تقلب، دل شکستن، آزار به دیگران و ظلم نوشته شده است ، نگران هستند.

امام جمعه موقت تهران گفت : براساس تحلیل آیت الله طباطبایی در کتاب تفسیر المیزان خدا در روز قیامت سه نوع پرونده به اهل محشر ارائه می دهد یکی پرونده کل بندگان در همه نسل ها ، دیگری پرونده هر امت و سوم پرونده های شخصی افراد است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: خداوند در این پرونده ها به گناهان کوچک و بزرگ انسانها توجه می کند و در تحلیل آیت الله طباطبایی آمده است که چرا گناهان صغیر مقدم بر گناهان کبیر است ؟ دلیل آن هم این است که خداوند می گوید شما گناهان کوچک را کوچک نشمارید .

وی افزود: در روز قیامت گناهانی که به حساب نمی آوریم متوجه ما می شود شاید خودمان یکسری از آنها را حساب نکنیم اما خداوند همه آنها را در نظر دارد.

خطیب نماز جمعه تهران اظهار داشت : روز قیامت چیز جدیدی را نمی بینیم بلکه آنچه که عمل کرده ایم پیش روی مان ظاهر می شود ، برای مثال ثواب نماز جمعه به اندازه حج است و در روز قیامت نماز جمعه را به شکل حج می بینیم و آنهایی که اهل فتنه هستند تنورها و گودالهای آتشین خود را حاضر خواهند دید.

۱۳۹۵/۱۱/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...