نسخه چاپی

وقتی‌تروریست‌ها به مسجد هم رحم نكردند

پیشروی ارتش سوریه در بسیاری از مناطق با همكاری مردم این كشور چشمگیر بوده و زمینگیر شدن تروریست‌های مسلح در بسیاری از مناطق و همچنین كشته شدن سركرده‌های معروف این گروهك‌ها را به دنبال داشته است.

به گزارش نما به نقل از فارس، عملیات پاکسازی و تعقیب افراد مسلح و تروریست در حالی توسط نیروهای امنیتی و ارتش سوریه در مناطق و شهرهای مختلف این کشور ادامه دارد که پیشرفت چشمگیری در مقابله با افراد مسلح و پاکسازی مناطق مختلف مشاهده می‌شود، به ویژه آنکه در بسیاری از مناطق مردم سوریه همکاری تنگاتنگی با نیروهای امنیتی و ارتش برای مقابله با تروریست‌های مسلح دارند.

آخرین تحولات میدانی سوریه به تفکیک مناطق و استان‌ها به شرح زیر است:

دمشق و ریف دمشق: پیشروی ملموس و چشمگیر ارتش

نیروهای ارتش سوریه عملیات پاکسازی و تعقیب افراد مسلح در مناطق مختلف دو استان دمشق و ریف دمشق را ادامه دادند و در این راستا پیشروی ملموسی در پاکسازی این مناطق داشتند.

با این حال امروز، جمعه منطقه «دوما» در ریف دمشق و منطقه کوهستانی مابین دوما و «حوش عرب» و منطقه «الحجیره» و بزرگراه فرودگاه در نزدیکی «جرمانا» و منطقه «الشیفونیه» و مزارع اطراف آن کانون درگیری‌های ارتش سوریه با افراد مسلح گزارش شد تا در جریان درگیری‌های به وقوع پیوسته ده‌ها فرد مسلح کشته و ده‌ها نفر زخمی و ده‌ها نفر به همراه سلاح‌هایشان دستگیر شوند.

همچنین نیروهای امنیتی سوریه چندین مخفیگاه تروریست‌های مسلح در مناطق «جدیدة عرطوز» و «جدیدة الفضل» در دمشق را کشف و پس از مصادره سلاح‌های موجود، آنها را منهدم کردند.

از سوی دیگر و در منطقه «غوطه شرقیه» نیروهای امنیتی عملیات پاکسازی و پیگرد افراد مسلح را ادامه دادند و مناطق «دیر العصافیر» و «مرج السلطان» و « دف الشوک» و «الحجر الأسود» در نزدیکی منطقه «التضامن»‌ ارتش مصر با افراد مسلح درگیر شد و براثر آن ده‌ها تروریست مسلح کشته و زخمی و مابقی وادار به فرار شدند.

حلب: المیدان همچنان ملتهب و ناآرام

اما از حلب گزارش می‌شود، نیروهای امنیتی و ارتش سوریه با افراد مسلح در منطقه «کفر حمرا» درگیر شدند. این افراد مسلح تلاش داشتند با به دست گرفتن کنترل راه کفر حمرا – حلب راه ورود و نفوذ دیگر تروریست‌های مسلح را هموار کنند که با ناکامی مواجه و پس از تحمل خسارات سنگین مجبور به فرار شدند.

اما غیر از آن مناطق «خان العسل» و «الزبدیه» و «المیدان» شاهد درگیری‌هایی بین نیروهای ارتش سوریه با ترویست‌های مسلح بود که درگیری‌های المیدان شدیدتر از دیگر مناطق گزارش شده است که براثر درگیری‌های پیش آمده ده‌ها فرد مسلح کشته شدند که در میان آنها یک سرکرده تروریست هم مشاهده می‌شد. همچنین نیروهای ارتش سوریه یک بیمارستان میدانی و یک کارگاه ساخت بمب را نیز در این منطقه کشف و پس از ضبط تجیهزات و داروهای موجود، آنها را منهدم کردند.

همچنین مناطق «السکریة» و «بستان القصر» و « الباب» در حلب و منطقه «دارة عزة» در ریف حلب نیز شاهد چندین عملیات تعقیب و پاکسازی ارتش سوریه بود که در جریان آن ده‌ها تروریست مسلح کشته شدند که در میان کشته‌ها یک سرکرده تروریست هم به چشم می‌خورد.

حمص: حمله به یکی از مساجد/کشته شدن سرکرده‌های تروریست‌ها

در استان حمص، گروهک‌های تروریستی مسجد «ریاض الصالحین» در منطقه «النازحین» را با خمپاره هدف قرار دادند که موجب وارد آمدن خساراتی به ساختمان این مسجد شد. اما مناطق «باب هود» و « وادی السایح» و «الرستن» و «الحولة» در حمص و «أکوم» در ریف القصیر کانون درگیری‌های ارتش و نیروهای امنیتی سوریه با گروهک‌های تروریستی گزارش شد که در جریان آن ده‌ها تروریست که در میان آنها تعدادی از سرکرده‌های تروریستی تحت تعقیب هم مشاهده می‌شدند، کشته و شماری دیگر زخمی شدند.

همچنین یگان‌های ارتش سوریه در یک عملیات مانع قاچاق 35 هزار لیتر گازوئیل از روستای «النصریة» در ریف القصیر به لبنان شدند.

إدلب: منطقه سراقب کانون درگیری‌ها/همکاری مردم با نیروهای امنیتی و ارتش

در استان ادلب یگان‌های ارتش سوریه عملیات‌ پاکسازی و تعقیب افراد مسلح را بر منطقه «سراقب» متمرکز کرده بودند که شاهد استقرار بیشتر افراد مسلح و تروریست در مقایسه با دیگر مناطق این است که در جریان درگیری‌هایی که افراد مسلح در این منطقه داشتند، 6 فرد مسلح را کشته و 15 نفر دیگر را زخمی کردند.

همچنین نیروهای ارتش سوریه یک مخفیگاه تروریست‌ها در منطقه «تفتناز» را کشف و منهدم کردند. اما افراد مسلح در منطقه «کفریا» به اهالی این منطقه حمله کرده و با هدف قرار دادن شماری از اهالی منطقه تلاش داشتند، برخی از اهالی منطقه را بربایند که با دخالت ارتش سوریه و همکاری اهالی منطقه تمام تروریست‌ها را کشتند.

اما از منطقه «باب الهوی» خبر می‌رسد که نیروهای امنیتی سوریه دو تروریست خطرناک و تحت پیگرد به نام‌های «عمر عوض العمر» و «عبدالغنی حمادی» را که در انجام عملیات‌های تروریستی و ربودن شهروندان سوری در بزرگراه باب الهوی معروف شده بودند، را به قتل رساندند.

اما درگیری‌ها اطراف ساختمان رادیو و تلویزیون ادلب بین نیروهای ارتش سوریه و افراد مسلح همچنان ادامه دارد و تاکنون در جریان این درگیری‌ها 10 فرد مسلح کشته و 4 نفر دیگر کشته شدند.

۱۳۹۱/۶/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...