نسخه چاپی

واكنش رییس دیوان عدالت اداری به نطق تلویزیونی احمدی‌نژاد

عکس خبري -واکنش رييس ديوان عدالت اداري به نطق تلويزيوني احمدي‌نژاد

ريیس دیوان عدالت اداری در واکنش به نطق تلویزیونی رییس‌جمهور گفت: کسی که خود را مظهر عدالت، قانون‌مداری و پاسداری از قانون اساسی معرفی می‌کند و مسوولان دیگر را به گونه‌ای مورد خطاب قرار می‌دهد که گویی حتی یکبار قانون اساسی را نخوانده‌اند، سخنی می‌گوید که در قانون اساسی نیامده است و این سخن پسندیده‌ای با توجه به جایگاه گوینده نیست.



محمود احمدی‌نژاد حدود 10 روز قبل در نطق تلویزیونی خود گفته بود: «خیلی از مسوولان هستند که حتی یک بار هم قانون اساسی را نخوانده‌اند. بالاخره وقتی یک چیزی تصویب می‌شود و من می‌بینم خلاف قانون اساسی است نباید آن را امضا کنم.»

به گزارش روابط عمومي قوه قضائيه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در جلسه هیات عمومی دیوان عدالت اداری با اشاره به تشکیل هیات نظارت بر قانون اساسی از سوی ريیس‌جمهور و مخالفت شورای نگهبان با آن اضافه کرد: با هیچ منطقی پذیرفته نیست که شخصی از خود موضوعی را جعل کند که هم تفسیر قانون اساسی تلقی شود و هم شورای نگهبان به عنوان مرجع تفسیر قانون اساسی خلاف آن را گفته باشد.

بعد نیز داعیه این را داشته باشد که ما مدافع و صیانت‌کننده اصول قانون اساسی هستیم. ريیس دیوان عدالت اداری ادامه داد: این در حالی است که پس از گذشت سی و سه سال، اصولی از قانون اساسی همچنان بر زمین مانده و عملی نمی‌شود.

منتظری که اخیرا به عنوان ريیس شورای دستگاه‌های نظارتی کشور نیز انتخاب شده، اضافه کرد: شما که داعیه نظارت بر قانون اساسی را دارید و هیات نظارت بر آن را تشکیل می‌دهید، تا چه میزان بر دستگاه‌های اجرایی نظارت دارید که تا این اندازه در آن تخلف صورت نگیرد؟

وی بخش عمده شکایاتی که از دستگاه‌های اجرایی در دیوان عدالت اداری مطرح می‌شود را ناشی از این دانست که نظارت درونی بر دستگاه‌های اجرایی کشور، یک نظارت قوی و مستحکم نیست تا به واسطه آن تخلفات در بدو شکل‌گیری از بین برود. ريیس دیوان عدالت اداری گفت: دلسوزانه و ناصحانه به عزیزانی که خود را متعهد به اجرای قانون اساسی می‌دانند، می‌گوییم، به جای گفتن حرف‌های چالش‌برانگیز و کشاندن دیگران به تقابل با خود و به جای اینکه سخنانی بیان کنید که موجب اختلاف و شکاف در جامعه ‌شود، به وظیفه قانونی خود عمل کنید.

وی تصریح کرد: برای ما مهم، اجرای قانون است و خط قرمز ما نیز قانون است. باید همگی ملتزم شویم تا قانون رعایت شود.

۱۳۹۱/۶/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...