نسخه چاپی

محمد اسماعیل سعیدی در گفتگو با نما:

از ادعای"اشتغال جوانان" تا افزایش آمار بیكاری در دولت یازدهم/ارائه آمار اشتغال از سوی دولت با واقعیت همخوانی ندارد

عکس خبري -از ادعاي"اشتغال جوانان" تا افزايش آمار بيکاري در دولت يازدهم/ارائه آمار اشتغال  از سوي دولت با واقعيت همخواني ندارد

معتقد هستیم نه تنها برای اشتغال اتفاق خاصی نیافتاده است بلكه رشد نیز منفی بوده است اگر مسئولین خلاف این را معتقد هستند با دلایل اثبات كنند ما نیز متوجه شویم

محمد اسماعیل سعیدی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس و نماینده مردم تبریز، آذر شهر و اسکو در خانه ملت درگفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نما، در خصوص رشد بیکاری در دولت تدبیر و امید، گفت: یکی از موضوعات قابل انتقاد در این دولت مربوط به بحث اشتغال است چراکه دولت در سه سال و نیم گذشته رسیدگی به این موضوع را فراموش کرده است.
وی در ادامه به نامه خود به روحانی در پی ارائه آمار ایجاد 750 هزار شغل در کشور از سوی دولت اشاره کرد و بیان کرد: در پی انتشار آمار رشد افزایش شغل به میزان 750 هزار نفر از جوانان نامه ای به رئیس جمهور نوشتم تنها آمار تعداد شاغلین در آمار جدید روحانی را در اختیار نمایندگان این شهرستان قرار دهد تا ببینیم چند در صد از جوانان در چه کارخانه هایی مشغول به کار شده اند.
سعیدی با تأکید بر این مطلب که آمارهای ارائه شده از سوی دولت مبهم هستند، ادامه داد: معتقد هستیم نه تنها برای اشتغال اتفاق خاصی نیافتاده است بلکه رشد نیز منفی بوده است اگر مسئولین خلاف این را معتقد هستند با دلایل اثبات کنند ما نیز متوجه شویم .
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: برخی از نمایندگان معتقد هستند که باید حضرت سلیمان باشیم تا زبان آقایان در دولت را بفهیم که چه می گویند.
وی در ادامه با تأکید بر این مطلب که پولی از قبل رفع تحریم ها وارد کشور نشده است، گفت: پول هایی وارد کشورمان شده است از کشور عمان و برخی دیگر آورده شده است که این پول ها نیز از قبل رفع تحریم ها نبوده چراکه میزان پول هایی که باید در راستای رفع تحریم ها وارد کشورمان می شد 50 میلیارد دلار است.
عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایت مجلس با بیان این مطلب که هر فروند هواپیما که وارد کشور ایران می شود باعث تقویت کارخانجات بوئینگ می شود و آنها از قبل پول ایران کارگر و مهندس استخدام کنند اما در مقابل این نیروی کار ایران است که بیکار می شوند.
وی در ادامه به اعتراض نمایندگان اصفهان در خانه ملت اشاره کرد و گفت: نمایندگان استان اصفهان در مجلس متعرض بودند که چرا صنعت هواپیما سازی اصفهان که در کشور هواپیماهای 50 نفره را تولید می کرد از سوی دولت نادیده گرفته شده است.
نماینده مردم آذر شهر اسکو و تبریز در خانه ملت به واردات تراکتور از خارج کشور اشاره کرد و گفت: چرا امروز تراکتور سازی تبریز باید زیر 30 درصد ظرفیت کار کند و بجای توان تقویت تولید داخل مسئولین مجوز واردات تراکتور از خارج وارد کشور صادر می کنند.
سعیدی در خاتمه اذعان کرد: اگر کارخانه تراکتور با صد درصد ظریفت تولید کار کند نزیدک به ده هزار شغل در کشور ایجاد خواهد شد.


۱۳۹۵/۱۱/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...