نسخه چاپی

برخورد قانونی با سهل‌انگاری احتمالی در حادثه پلاسكو

رییس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان در پیامی بر برخورد قانونی با سهل انگاری احتمالی مسئولان و نهادهای مسئول در حادثه پلاسكو تاكید كرد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، در پیام محمدرضا عارف آمده است: حادثه دردناک و غم انگیز ساختمان پلاسکو که باعث داغدار شدن ملت بزرگوار ایران شده است بار دیگر شجاعت ستودنی و فداکاری نیروهای خدوم و زحمتکش آتش‌نشانی را به اثبات رسانید.
این پیام می افزاید: این ضایعه دردناک که باعث شهادت جمعی از پرسنل ایثارگر آتش‌نشانی شده است، نشان داد که باید نسبت به ضرورت ایمن سازی ساختمان ها و بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده کلان شهرها ، بویژه تهران و به روز بودن تجهیزات اطفای حریق توجه جدی داشت.
عارف در ادامه این پیام خاطر نشان کرد: در این مقطع حساس تمامی تلاش‌ها از سوی نیروهای امدادی و خدماتی ،مسئولان محترم و فعالان سخت کوش رسانه‌ای باید حفظ آرامش فضای جامعه ،تسریع در پیدا کردن افرادی که در زیر آوار مانده‌اند،درمان آسیب دیدگان ، التیام بخشی به خانواده‎های داغدار و جبران خسارت کسبه محترم شاغل در ساختمان پلاسکو باشد و از هرگونه بهره برداری‌های سیاسی جدا خودداری کرد.
رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مطمئنا پس از پایان آواربرداری، باید با بررسی‌های کارشناسانه نسبت به برخورد قانونی با کوتاهی و سهل‌انگاری احتمالی مسئولان و نهادهایی که در این حادثه مسئولیت داشته اند، اقدام لازم صورت بگیرد تا در آینده شاهد اینگونه حوادث تلخ و اندوه بار نباشیم.
عارف اظهار داشت: ضمن همدردی مجدد با خانواده‌های داغدار بویژه پرسنل زحمتکش آتش نشانی و تسلیت این ضایعه دردناک به ملت غیور ایران، از خداوند رحمان و رحیم برای این عزیزان، غفران الهی و برای خانواده‎های آنان صبر و اجر و سلامتی مسالت می‌کنم.
به گزارش ایرنا، ساختمان پلاسکو واقع در خیابان جمهوری، حدود ساعت 8 صبح پنجشنبه دچار حریق شد و درساعت 30/11 دقیقه به علت شدت آتش فرو ریخت که منجر به گرفتار شدن تعدادی از آتش نشانان و شهروندان در زیر آوار شد.
از زمان ریزش ساختمان پلاسکو تاکنون عملیات آواربرداری با کمک تمام تجهیزات و نیروهای امدادی به طور شبانه روزی ادامه دارد و هیات دولت هم امروزـشنبه ـ را عزای عمومی اعلام کرد.

۱۳۹۵/۱۱/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...