نسخه چاپی

احمدی‌نژاد میهمان روز ملی شعر و ادب

عکس خبري -احمدي‌نژاد ميهمان روز ملي شعر و ادب

مراسم گرامیداشت روز ملی شعر و ادب فارسی با حضور محمود احمدی نژاد رئیس‌جمهوری كشورمان 27 شهریور در تالار وحدت برگزار می‌شود.


به گزارش نما به نقل از مهر، همایش ملی روز شعر و ادب پارسی 27 شهریور ماه و سالروز در گذشت محمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار، با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور و سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

در این مراسم که با حضور بیش از 400 نفر از شاعران کشور برگزار می‌شود، برخی از چهره‌های شاخص شعر معاصر به شعرخوانی خواهند پرداخت.

همچنین تجلیل از هفت نفر از شاعران پیشکسوت کشور با حضور رئیس جمهور نیز از دیگر برنامه‌های این مراسم به شمار می‌رود.

این همایش از ساعت 20 روز دوشنبه 27 شهریور در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود.

روز ملی شعر و ادب پارسی برای نخستین‌بار با پیشنهاد یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سال 1381 در کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح و به منظور تصویب به کمیسیون فرهنگی شواری عالی انقلاب فرهنگی ارسال شد و به تصویب رسید.

علی اصغر رحمان‌دوست، نماینده سابق مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در آن زمان دلیل پیشنهاد خود را بی‌‌توجهی به شعر بیان کرده بود که یکی از مهم‌ترین وجوه هنر و حافظ تاریخی ملت ایران به زعم او بود.

وی همچنین عنوان کرده بود: شهریار هم از نظر توانائی ادبی، در عرصه‌های مختلف شعر طبع‌آزمایی کرده از سوی دیگر با مردم زیسته است و در پاسداری از سنت‌های ادبی، سروده‌های عامه‌پسندی دارد و در این زمینه، اگر نگوئیم شاعری بی‌نظیر، کم‌نظیر است.

۱۳۹۱/۶/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...