نسخه چاپی

700 كارمند مایكروسافت اخراج می شوند

مایكروسافت قصد دارد هفته آینده حدود 700 كارمند خود را از كار بیكار كند.اگر چه این رقم در قیاس با كل 113 هزار كارمند این شركت رقم قابل ملاحظه ای محسوب نمی شود.

به گزارش نما، فارس به نقل از بیزینس اینسایدر، در عین حال شایعاتی در مورد اخراج تعداد بیشتری از کارمندان مایکروسافت در جریان است، هر چند اخبار مذکور هنوز رد یا تایید نشده اند.

این شرکت می گوید روند اخراج تعدادی از کارمندان مایکروسافت تا ژوئن سال 2017 ادامه می یابد. سال مالی مایکروسافت در این تاریخ خاتمه می یابد.

پیش از این در مجموع 2850 کارمند این شرکت مشاغل خود را از دست داده اند. افراد اخراج شده علاوه بر آمریکا در برخی شعب مایکروسافت در سراسر جهان مشغول به کار بوده اند و مشاغل مختلفی داشته اند.

از جمله واحدهایی که اخراج ها در آنها صورت گرفته می توان به فروش، بازاریابی، منابع انسانی، مهندسی، امور مالی و غیره اشاره کرد.

هدف از این اخراج ها تنها کاهش هزینه ها نبوده و مایکروسافت مدعی است از این طریق به دنبال به روزرسانی مهارت های مورد استفاده در واحدهای گوناگون بوده است. مایکروسافت قصد دارد به جای افراد اخراجی 1600 کارمند جدید را در واحدهای مختلف به خدمات بگیرد.

افراد اخراجی 60 روز فرصت دارند تا در داخل مایکروسافت شغل جدیدی برای خود دست و پا کنند و به ازای هر شش ماه کار در مایکروسافت به اندازه دو هفته حقوق دریافت خواهند کرد. مایکروسافت در سال مالی گذشته هم 7400 کارمندش را اخراج کرده بود. این رقم در سال 2014 برابر با 18 هزار نفر بوده است.

۱۳۹۵/۱۱/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...