نسخه چاپی

تصویب بازنشستگی پیش از موعد بانوان شاغل با حداقل 20 سال سابقه كاری

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی تصویب بازنشستگی پیش از موعد بانوان شاغل با حداقل 20 سال سابقه كاری و بررسی مجدد افزایش مرخصی زایمان به 9 ماه در كمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد.

به گزارش نما به نقل از فارس از بروجرد، عباس گودرزی ظهر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: بر اساس یکی از مصوبات مجلس شورای اسلامی مبنی بر تشکیل سازمان اورژانس کشور اعتبار مستقلی برای آن در نظر گرفته می‎شود که یکی از نتایج آن اختصاص دو دستگاه آمبولانس به شهرستان بروجرد است.

وی به توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در بروجرد اشاره و تأکید کرد: بیمارستان کوثر این شهرستان در حال توسعه است، همچنین دستگاه MRI و سی‌تی‌اسکن دولتی در آینده نزدیک در بروجرد فعال شده و این مرکز از 32 تخت به 96 تخت ارتقاء می‎یابد.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات شهرداری بروجرد بیان کرد: دو میلیارد و 600 میلیون تومان از سازمان شهرداری‎ها به منظور بازنشسته کردن حدود 200 نفر از کارکنان شهرداری بروجرد تخصیص یافته است.

گودرزی افزود: در ابتدای مسؤولیتم به شهرداری پیشنهاد دادم که مسؤول منطقه ویژه اقتصادی شده و درآمدی پایدار برای شهر داشته باشد، ولی تاکنون جوابی در این زمینه داده نشده است.

وی طرح منطقه ویژه اقتصادی بروجرد را بر باد رفته دانست و تأکید کرد: کسانی که تابلوی منطقه ویژه اقتصادی را در بروجرد نصب کرده‎اند، باید در این باره پاسخگو باشند، زیرا به مدت دو سال فرصت توسعه را از این شهرستان گرفته‎اند.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخاب لرستان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی تأکید کرد: استاندار لرستان همت زیادی در این زمینه دارد، البته با توجه به اینکه بروجرد از معضل بیکاری رنج می‎برد، باید به این شهرستان به صورت ویژه نگاه شود.

وی با تأکید بر اینکه کارخانجات ما نیاز به گفتار درمانی ندارند، خاطرنشان کرد: مباحث اقتصادی باید به صورت ریشه‎ای حل و فصل شوند.

گودرزی حمایت از کالای ایرانی و خرید کالاهای تولید داخلی را زمینه‎ای برای ایجاد اشتغال و تقویت اقتصاد داخلی خواند و بیان کرد: متأسفانه در حالی اغلب وسایل خانه‎های ما خارجی هستند که این به معنای خیانت به جوانان کشور، لطمه زدن به اقتصاد و رواج بیکاری است.

وی در خصوص تعطیلی کارخانجات بروجرد گفت: اغلب کارخانجات این شهرستان در حوزه فعالیت کاری خود یک برند محسوب می‎شوند، حال آنکه متأسفانه اراده‎ای برای فعالیت وجود ندارد.

گودرزی اظهار کرد: رونق اشتغال در بستر مشارکت همه مسؤولان در هموار کردن راه برای کارفرمایان و سرمایه‎گذاران و پرهیز از بروکراسی اداری و مانع‎تراشی محقق می‎شود.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب بازنشستگی پیش از موعد بانوان شاغل با حداقل 20 سال سابقه کاری، همسان‎سازی حقوق بازنشستگان، بیمه و بازنشستگی بانوان خانه‎داری که سه فرزند دارند و دو هفته مرخصی تشویقی برای مردان در بدو تولد فرزندان بخش‎هایی از مصوبات و پیگیری‎های کمیسیون اجتماعی مجلس هستند.

گودرزی در خصوص افزایش مرخصی زایمان به 9 ماه برای بانوان شاغل خاطرنشان کرد: این قانون به دولت و همه دستگاه‎ها اعلام شده است، اما برخی وزارتخانه‎ها زیر بار نرفته‎اند، بنابراین این موضوع مجدداً در کمیسیون اجتماعی مجلس بررسی می‎شود.

وی بیان کرد: دولت باید بداند که مرخصی 9 ماه برای بانوان شاغل به معنای افزایش هزینه نیست، بلکه سرمایه‎گذاری برای آینده محسوب می‎شود.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بخش عدالت و شفاف‎سازی در حوزه اقتصاد قدم‎های خوبی برداشته شده است، تاکید کرد: تصویب رسیدگی به اموال مقامات و مسئولان یکی از اقدامات در حوزه اقتصادی است.

گودرزی با تاکید بر اینکه حقوق نجومی مسئولان درد مردم است، خاطر نشان کرد: حداقل حقوق مقامات مشخص بود ولی حداکثر آن مشخص نبود که با تصویب قانون لیست اموال در قالب سامانه‎ای مشخص است.

وی حقوق‎های چند صد میلیونی برخی مسئولان را مایه ننگ و شرم دولت دانست و تصریح کرد: حداکثر پرداختی‎ها باید هفت برابر حداقل باشد، بر این اساس با این حساب سقف دریافت‎ها در سال 95 باید حدود 12میلیون برای مقامات باشد.

۱۳۹۵/۱۱/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...