نسخه چاپی

فاجعه پلاسكو تست یك عملیات روانی بزرگ بود

مرتضی اصفهانی گفت: دشمن عملیات روانی خود در هنگام بحرانهای بزگ علیه ایران را ابتدا در بحرانهای كوچك به صورت محدود تست زده و آزمایش می كند.

رتضی اصفهانی کارشناس فضای مجازی گفت: موج باورنکردنی برخاسته در فضای مجازی در ساعات آغازین فاجعه پلاسکو دقیقا شبیه به نوعی هجمه و عملیات روانی بود که هرچند بدون شک برخاسته از واکنش طبیعی مردم به یک چنین حادثه ای است اما به وضوح از خارج از کشور مدیریت می شد. فضا در ساعات اولیه به سمتی پیش می رفت که مدیریت جریان اطلاعات به صورت جدی از دست دستگاه حاکمیت خارج شده بود.

وی افزود: در ساعات اولیه شاهد بودیم که بلافاصله پس از فروریختن پلاسکو در شرایطی که همه مسئولین حاضر در صحنه و مامورین آتش نشانی در بهت و حیرت بودند و حتی فرصت بازیابی خود را نیز نداشتند تا چه رسد به تخمین عدد زیرآوارماندگان؛ عده ای در شبکه های اجتماعی آمار دقیق کشته ها را اعلام می کردند!

اصفهانی تاکید کرد: میزان تسلط جریان نفوذ بر سیر پیامها در شبکه های اجتماعی به حدی بود که بی بی سی با خیال راحت و در یک بی احترامی تمام عیار به جوانان غیور زیر آور مانده آتش نشانی پستی منتشر کرد و سنگ مزدور صهیونیست اعدام شده خود یعنی القانیان را به سینه زد که موسس پلاسکو بوده و در آغاز انقلاب توسط صادق خلخالی مظلومانه به اعدام محکوم شده است. این اقدام بی بی سی را می توان بدون شک نشانه اصلی تلاش برای تست میزان تسلط بر موج خبری حادثه در فضای مجازی دانست.

وی افزود: خوشبختانه در ساعات بعد مقاومت های خودجوش ملی در برابر موج تخریب گر و تشویش ساز در افکار عمومی ایجاد شد و همین پست بی بی سی به عنوان نشانه بی احترامی به شهدای آتش نشان و اندوه و مصیبت ملی ایران بازنشر گسترده شد. آمارهای غلط به آمارهای صحیح تغییر کرد و ملت حتی به طور گسترده به سرزنش سفلی گیران و جوزدگان پرداختند.

اصفهانی تاکید کرد: رفتارهای امنیتی دشمنان ایران نشان داده است که عملیات روانی خود در هنگام بحرانهای بزگ علیه ایران را ابتدا در بحرانهای کوچک به صورت محدود تست زده و آزمایش می کنند و این هشداری برای مسئولین و علاقه مندان نظام است که در چنین بحرانهایی هوشمندانه تر وارد عمل شوند و بر مسئولین لازم است تا مدل عملیاتهای دشمن در شرایط حادثه را مطالعه کرده و پیش بینی های لازم برای پیشگیری وبی اثر کردن عملیات دشمن در هنگام بحران های بزرگ را از قبل صورت دهند

۱۳۹۵/۱۱/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...