نسخه چاپی

100 هزار میلیارد تومان از درآمدهای كشور در حساب دولت مابقی در صندوق ذخیره ارزی

سخنگوی كمیسیون تلفیق لایحه بودجه 96 گفت: 100 هزار میلیارد تومان از درامدهای بودجه كل كشور در اختیار دولت قرار می گیرد و باقیمانده به صندوق ذخیره ارزی می رود.

به گزارش نما به نقل از میزان، مفتح، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 96 در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد گفت: ما امروز در کمیسیون تلفیق در شرایطی هستیم که درآمدهای بودجه در کمیسیون در حال بسته شدن است و در نوبت عصر وارد هزینه های می شویم.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان علیرغم تعطیلی مجلس در کمیسیون تلفیق در سه نوبت به بررسی لایجه بودجه سال 96 پراختند افزود: ما درامدها را به نحوی تنظیم کردیم که پیش برآورد نداشته باشیم از این رو از دولت درخواست کرده ایم که مجموعه درآمدها را جزءبندی کند وسپس کمیسیون پیشنهادات را مورد بررسی قرار دهد که این موضوع نیز عملیاتی شد و باعث می شود که احتمال خطا در لایجه بودجه سال 96 کاهش پیدا کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه با اشاره به سهم بودجه از درامدهای نفتی گفت: ما در سالهای قبل، پیش بینی می کردیم که صادرات نفت چقدر است و وزارت نفت نیز پیش بینی خود را از قیمت هر بشکه نفت و همچنین قیمت دلار به ما ارائه می کرد و ما پس از حاصلضرب این قیمت ها با یکدیگر درامدهای نفتی را با بودجه مدنظر قرار می دادیم اما امسال برای اینکه این تاثیرهای را از لایحه بودجه برداریم و در جهت سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی گام برداریم آنچه را که از درآمد نفت دریافت می شود 30 درصد به صندوق توسعه ملی اختصاص پیدا می کند 14.5 درصد به شرکت نفت می رود و 3 درصدنیز به مناطق نفت خیز اختصاص پیدا می کند.

وی تاکید کرد: 100 هزار میلیارد تومان از درامدهای بودجه کل کشور در اختیار دولت قرار می گیرد و باقیمانده به صندوق ذخیره ارزی می رود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بودجه از متغیرهای مربوط به قیمت نفت جدا شده است گفت: سهم بودجه از درامدهای نفتی 100 هزار میلیاد تومان است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 96 تاکید کرد همچنین از نکات دیگری که از جلسه کمیسیون به تصویب رسیده این است که دولت مجاز است 5 درصد از محل افزایش حامل های انرژی چون گازوئیل و سوخت هواپیمایی را تا سقف 15 هزار میلیارد ریال خرج زیرساختن های کشور کند.

وی تاکید کرد: همچنین شرکت نفت موظف شد معادل 4 میلیون تن قیر تا سقف 30 هزار میلیادر ریال برای نوسازی راهها و نهادهایی مثل بنیاد مسکن در نظر بگیرد.

۱۳۹۵/۱۱/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...