نسخه چاپی

محمد رضا رضایی كوچی در گفتگو با نما:

لزوم ورود نهادهای نظارتی و مجلس‌ به قرارداد‌های خرید هواپیما‌/ قرارداد خرید هواپیما هم محرمانه ماند/ به اجرای تعهدات شركت فرانسوی خوشبین نیستیم

عکس خبري -لزوم ورود نهادهاي نظارتي و مجلس‌ به قرارداد‌هاي خريد هواپيما‌/ قرارداد خريد هواپيما هم محرمانه ماند/ به اجراي تعهدات شرکت فرانسوي خوشبين  نيستيم

اگر قرارداد میان شركت ایرانی و شركت هواپیمایی فرانسه قراردادی كه وزیر در مورد آن صحبت كرده، نباشد تخلف در این زمینه صورت گرفته و حقوق ملت پایمال شده است.

محمد رضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس و نماینده مردم جهرم در خانه ملت درگفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نما، با تأکید بر این مطلب که ناوگان هوایی کشور ما نیاز به نو سازی و بازسازی دارد، گفت: عمر متوسط هواپیمایی کشور بالای بیست سال است و از لحاظ کمیت و کیفیت هواپیما در کشور با مشکلاتی مواجه هستیم و باید مسئولان به این موضوع توجه شایانی داشته باشند.
وی در ادامه با بیان این مطلب که نمایندگان مجلس با تحول در سیستم هوایی کشور موافق هستند و از این موضوع حمایت می کنند، گفت: اما حمایت و موافقت نمایندگان مجلس با نوسازی سیستم هواپیمایی کشور در زمانی صورت خواهد گرفت که با توجه به خرج هایی که انجام می دهیم خدمات پس از فروش در قرار داد خرید هواپیماها قید شود تا در تأمین قطعات و خدمات با مشکل مواجه نشویم.
نماینده مردم جهرم در خانه ملت در مورد نوع خرید هواپیما اجاره به شرط تملیک گفت: قرار نبود جهت خرید هواپیما طرف ایرانی پولی را به شرکت هواپیمایی فرانسه پرداخت کند.
رئیس کمیسیون عمران در ادامه با تأکید بر این مطلب که به تعهدات طرف مقابل در خرید هواپیما خوشبین نیستیم، گفت: قراردادهایی میان ایران وسازمان هواپیمایی فرانسه می بایست در اختیار نمایندگان قرار گیرد چرا که در شکل تعهدات دو طرفه ابهاماتی وجود دارد.
رضایی کوچی، با تأکید بر این مطلب که هنوز نمایندگان قرارداد میان شرکت هواپیمایی فرانسه و ایران ایر را ندیده اند، گفت: در بعد از تعطیلات مجلس وزیر و رئیس شرکت هواپیمایی ایران ایر در کمیسیون عمران حضور خواهند یافت و در مورد نحوه قراردادها و خرید هواپیما توضیحاتی را به نمایندگان ارائه خواهند کرد و جهت اطلاع و بررسی قرارداد میان ایران و فرانسه دراختیار نمایندگان قرار خواهد گرفت.
وی اظهار داشت: اگر قرارداد میان شرکت ایرانی و شرکت هواپیمایی فرانسه قراردادی که وزیر در مورد آن صحبت کرده، نباشد تخلف در این زمینه صورت گرفته و حقوق ملت پایمال شده است.
نماینده مردم جهرم در خانه ملت در خاتمه اذعان کرد: بر قوه قضاییه است تا در هر قرار دادی که به مردم ظلم شده باشد با همه عواملی که در این موضوع دخیل هستند برخورد قانونی کند.

۱۳۹۵/۱۱/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...