نسخه چاپی

خواستگار كلاهبردار:خودم رامهندس معرفی می كردم و دخترها اعتماد می كردند

به گزارش نما- همشهری نوشت:اواخر مهرماه امسال دختر جوانی به نام آرزو به اداره پلیس پایتخت رفت و مدعی شد خواستگارش کلاهبردار از آب درآمده است.

او در توضيح ماجرا گفت: چند‌ماه پيش از طريق تلگرام با پسري به نام بهنام آشنا شدم. اوايل فقط با هم چت مي‌كرديم اما مدتي كه گذشت بهنام مرا به رستوراني دعوت كرد تا براي نخستين بار يكديگر را ملاقات كنيم. آن روز با ديدنش به او علاقه‌مند شدم.

او مي‌گفت مهندس عمران است و در كار ساخت‌وساز و برج‌سازي‌ فعاليت دارد. من هم كاملا به او اعتماد كردم تا اينكه مدتي بعد بهنام از من خواستگاري كرد و من كه بي‌صبرانه منتظر شنيدن اين جمله بودم، به او جواب مثبت دادم. وي گفت: يك هفته پس از آن بهنام با اصرار من، به همراه پيرزني كه مي‌گفت مادرش است به خواستگاري‌ام آمد. او مدعي بود، وقتي كودك بوده پدرش فوت شده و از آن روز به بعد همراه مادرش زندگي مي‌كرده است.

من هم حرف‌هايش را باور كردم و قرار شد سال بعد مراسم عروسي‌مان را جشن بگيريم اما خبر نداشتم همه اينها نقشه بهنام براي كلاهبرداري است. نقشه‌اش اين بود كه مي‌گفت در اطراف تهران پروژه‌اي در دست احداث دارد. او به بهانه پيش فروش يكي از واحدهاي آپارتماني طي چندين مرحله مبلغ 150ميليون تومان پول از من گرفت. من هم با خيال راحت اين مبلغ را به او دادم تا اينكه مدتي بعد يكباره ناپديد شد و ديگر جواب تلفن‌هايم را نداد. هرچند هيچ خبري از او نداشتم اما فكرش را نمي‌كردم كه قصد فريبم را داشته باشد، اما وقتي چندين روز گذشت و خبري از او نشد فهميدم كه فريب يك كلاهبردار را خورد‌ه‌ام.

با اعلام اين شكايت، پرونده به دادسراي ناحيه 12تهران فرستاده و با دستور قاضي پرونده تحقيقات براي دستگيري خواستگار شياد آغاز شد. درحالي‌كه بررسي‌ها در اين خصوص ادامه داشت شكايت مشابه ديگري پيش روي تيم تحقيق قرار گرفت كه نشان مي‌داد دختر دم‌بخت ديگري با همين شگرد در دام خواستگار قلابي گرفتار شده و به بهانه خريد آپارتمان در اطراف تهران، بيش از 150ميليون تومان از سرمايه‌اش را در اختيار بهنام قرار داده است.

دستگيري
با انجام چهره‌نگاري مشخص شد كه بهنام 34ساله سابقه‌دار است و 2سال پيش با همين شگرد چند دختر دم‌بخت را فريب داده است. او كه تا سيكل بيشتر درس نخوانده، خود را مهندس جا‌مي‌زد و با چرب‌زباني اعتماد طعمه‌هايش را جلب مي‌كرد. جست و جو براي شناسايي او در پاتوق هايش ادامه داشت تا اينكه مدتي قبل مأموران موفق به دستگيري او شدند.

متهم وقتي به دادسراي ناحيه 12تهران منتقل شد و پيش روي بازپرس پرونده قرار گرفت به كلاهبرداري 300ميليوني در نقش خواستگار اقرار كرد و گفت: با طعمه هايم از طريق تلگرام آشنا شدم و پس از آن به بهانه اينكه مهندس هستم اعتمادشان را جلب كردم. وقتي از آنها خواستگاري كردم چشم بسته قبول كردند و حتي مجبور شدم با اصرار يكي از طعمه هايم به خواستگاري‌اش بروم. چون خانواده‌ام در شهرستان هستند مجبور شدم مادربزرگ دوستم را در نقش مادرم به خواستگاري ببرم.

وي گفت: پول‌هاي طعمه‌هايم هم در حسابم بود و مي‌خواستم به خارج از كشور فرار كنم كه گير افتادم.

هم‌اكنون متهم با قرار قانوني در اختيار مأموران اداره آگاهي پايتخت قرار گرفته و تحقيقات در اين خصوص ادامه‌دارد.

۱۳۹۵/۱۱/۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...