نسخه چاپی

عقیده عجیب و بامزه گوچی درباره گلزنی

رضا قوچان‌نژاد توانست در بازی برابر آیندهوون هت‌تریك كند.

به گزارش نما به نقل از خبرانلاین، شبی رویایی برای گوچی؛او جلوی پی اس وی آیندهوون بزرگ ، هت تریک کرد تا نشان دهد چقدر آماده است. البته قدر گل هایش را هم تیمی هایش ندانستند و بازی را در دو دقیقه از دست دادند و در نهایت 4 بر 3 بازنده شدند. رضا بعد از بازی درباره اش نوشت:«فوتبال گاهی بی رحم است.»

گل های رضا اما حالا او را صاحب چند رکورد برای فوتبال ایران و آسیا کرده است. پیش از این و با وجود حضور چندین ساله ستاره های ایرانی در فوتبال اروپا هرگز هیچ بازیکنی موفق به ثبت هت تریک در سطح نخست فوتبال اروپا نشده بود. البته در دو دهه اخیر ایرانی ها موفق به ثبت دبل های مهمی در قاره سبز شده بودند دبل علی دایی مقابل چلسی، دبل مهدوی کیا برابر یوونتوس، دبل جهانبخش برابر آژاکس، دبل سردار مقابل دینامو، دبل نکونام مقابل اسپانیول، دبل آندو برابر ویگان و... همه رویایی بودند اما هیچ کدام هت تریک نکرده بودند. در نهایت اولین هت تریک اروپایی فوتبال ایران به نام رضا قوچان نژاد و برابر آیندهوون ثبت شد.
گوچی سابقه هت تریک در فوتبال اروپا را داشته اما هت تریک قبلی او در دسته دوم فوتبال هلند برای کامبور در برابر امن به ثبت رسیده بود که سطح نخست فوتبال اروپا محسوب نمی شود.
گوچی ذاتا گلزن است. این جمله را سرمربی هیرنفین زمانی بر زبان آورد که هواداران این تیم از خرید مهاجم هلندی ایرانی ناراضی بودند. او اعتقاد زیادی به شماره 16 تیم ملی ایران داشت و از هفته اول در لیگ هلند او را یکی از یازده تای تیمش کرد و حالا به تصمیمش می بالد. گوچی رفته رفته در ترکیب تیم جا افتاد و توانست موتور گلزنی هیرنفین شود. رضا در 19 بازی توانست 12 گل به ثمر برساند و در صدر جدول گلزنان لیگ هلند قرار بگیرد. تا حالا نه فقط هیچ بازیکن ایرانی که هیچ گلزن آسیایی هم نتوانسته آقای گل یکی از لیگ های معتبر اروپا باشد. رضا اگرچه با ملیت هلندی اش به هیرنفین پیوسته و سهمیه ای پر نکرده اما می تواند اولین آقای گل آسیایی هم لقب بگیرد.
عملکرد مهاجم قوچانی تیم ملی در سال های اخیر قابل توجه بوده است. از زمان حضور او در تیم ملی چهار سال می گذرد . رضا توانسته در 29 بازی 17 گل به ثمر برساند. گل هایی که هرکدام از حساسیت خاصی برخوردار بود. هنوز طعم و شیرینی گل گوچی به کره و صعود به جام جهانی را فراموش نکردیم و یا هنوز یادمان است وقتی در بازی برابر عراق در دقیقه 122 توپ را وارد دروزاه کرد بارها به هوا پریدیم. او همین چند ماه پیش در بازی برابر قطر در ورزشگاه آزادی از فرصت طلبی انصاری فرد نهایت استفاده را کرد و توپ را به تور دروازه لکومته چسباند. شاید به یاد نداریم گوچی در این سالها گلی زیبا به ثمر رسانده باشد اما وقتی در محوطه جریمه صاحب توپ می شود خیال همه از گل شدن توپ راحت است. غیر از گل عقربی اخیرش در یک بازی دوستانه ، برای رضا گل زدن مهمتر از زیبا گل زدن بوده است.
گوچی در این باره یک جمله معروف دارد و می گوید:« وقتی در محوطه جریمه صاحب توپ می شوم فقط به وسط دروازه نگاه می کنم. من هم می توانم به سه کنج نگاه کنم و گل زیبا بزنم اما چه کسی تضمین می کند گل شود؟ پس به وسط دروازه نگاه می کنم و گل می زنم. من تنها یک وظیفه دارم و آن هم این است که توپ را از خط دروازه رد کنم، نحوه رد شدنش مهم نیست.»

۱۳۹۵/۱۱/۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...