نسخه چاپی

دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در گفتگو با نما :

سامانه خرید اینترنتی بلیت جشنواره فیلم فجر از دسترس خارج شد

عکس خبري - سامانه خريد اينترنتي بليت جشنواره فيلم فجر از دسترس خارج شد

محمد حیدری گفت :علی‌رغم پیش‌بینی‌های قبلی برای ایجاد سامانه جدید خرید اینترنتی بلیت، این سامانه به دلیل ازدحام بیش از حد مخاطبان از اوایل ساعت مقرر دچار مشكل فنی و كندی روند خرید شد.

از پوستر سی وپنجمین جشنواره فیلم فجر که مزین به تصویر زنده یاد عل حاتمی بود ، رونمایی شد .
این مراسم که در موزه سینما و با حضور جمعی از مدیران جشنواره فیلم فجر، اهالی سنیما و رسانه برگزار شد،حاضرین در ابتدا به خاطر حادثه دلخراش پلاسکو به مدت یک دقیقه سکوت کردند.
محمد علی کشاورز بازیگر پیشکسوت سینما ،تلویزیون و تئاتر در مصاحبه با خبرنگار نما درباره پوستر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر که منقش به تصویر علی حاتمی بود گفت: زنده یاد علی حاتمی کار خود را از تئاتر آغاز کرد، از همه عزیزانی هم که علاقه‌مند هستند که در سینما حضور پیدا کنند ،درخواست می کنم که از هنر تئاتر فعالیت خودشان را آغاز کنند.
چون هنر نمایش کمک زیادی به پیشرفت آنها خواهد داشت، مرحوم علی حاتمی از دل مردم بیرون آمد و با مردم بود واین راز ماندگاری وی شد،چه خوب است که با پوستر این جشنواره یاد و خاطر این کارگردان بزرگ سینمای ایران زنده نگه داشته شد.
این بازیگر پیشکسوت تصریح کرد: ما به هیچ عنوان نباید یادمان برود که ایرانی هستیم وماباید به ایرانی بودن خودمان افتخار می کنیم و آرزو می کنم که ایران و ایرانی همیشه سر بلند و با عزت باشد.در ضمن باید یادی هم کنم از آتش نشانانی که در حادثه تلخ ساختمان پلاسکو جانفشانی کردنند.
محمد حیدری دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر درگفتگو با خبرنگار نما،در خصوص آثار این دوره جشنواره گفت: در بخش مستند این دوره از جشنواره 11 فیلم مستند به نمایش در می آید،همچنین در بخش سودای سیمرغ یا همان مسابقه سینمای ایران 11 فیلم از کارگردانان جوان و با تجربه سینمای ایران با یکدیگر رقابت خواهند داشت،که امیدوارم سال سینمایی خوبی را برای کشور به ارمغان بیاورند .
حیدری در خصوص پیش فروش بلیت های این جشنواره گفت: متأسفانه علی‌رغم پیش‌بینی‌های قبلی برای ایجاد سامانه جدید خرید اینترنتی بلیت، این سامانه به دلیل ازدحام بیش از حد مخاطبان از اوایل ساعت مقرر دچار مشکل فنی و کندی روند خرید شد.
من به عنوان دبیر جشنواره، مسئولیت این اتفاق را برعهده گرفتم و عذرخواهی خودم را از سینمادوستان گرامی بابت اتلاف وقت و دلخوری های ایجاد شده اعلام داشتم .
در دو روز، پیش فروش بلیت‏های جشنواره فیلم فجر در سامانه سینوگرام بیش از 15 هزار نفر موفق به ثبت نام شدند و با تمهیدات درنظر گرفته شده بر اساس اولویت زمان ثبت‏ نام، به صورت گروهی از طریـق پیامک به این افراد اطلاع‏ رسانی خواهد شد تا در روزهای 5 تا 7 بهمن‏ ماه باحضور در پردیس سینمایی ملت بلیت‏ های مورد نظر خود را تهیه نمایند.
همچنین در این مراسم از آثار منتخب نگاه مردمی در دوره های گذشته رونمایی شد.برگزیدگان سیمرغ بهترین فیلم جشنواره از نگاه تماشاگران طی 19 دوره شامل فیلم‌های «آژانس شیشه‌ای» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا، «رنگ خدا» به کارگردانی مجید مجیدی، «متولد ماه مهر» به کارگردانی احمدرضا درویش، «عروس آتش» به کارگردانی خسرو سینایی، «سگ کشی» به کارگردانی بهرام بیضایی، «ارتفاع پست» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا، «فرش باد» به کارگردانی کمال تبریزی، «مارمولک» به کارگردانی کمال تبریزی، «بید مجنون» به کارگردانی مجید مجیدی، «چهارشنبه سوری» به کارگردانی اصغر فرهادی، «سنتوری» به کارگردانی داریوش مهرجویی، «اخراجی‌ها» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی، «همیشه پای یک زن در میان است» به کارگردانی کمال تبریزی، «بی پولی» به کارگردانی حمید نعمت‌الله، «درباره الی» به کارگردانی اصغر فرهادی، «به رنگ ارغوان» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا، «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی اصغر فرهادی، «برف روی کاج‌ها» به کارگردانی پیمان معادی، «حوض نقاشی» به کارگردانی مازیار میری، «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» به کارگردانی پوران درخشنده، «شیار 143» به کارگردانی نرگس آبیار، «خط ویژه» به کارگردانی مصطفی کیایی، «رخ دیوانه» به کارگردانی ابوالحسن داودی و «ابد و یک روز» به کارگردانی سعید روستایی است.
قاسمی تهیه کننده فیلم شیار 143 در خصوص جمع آوری این آثار به خبرنگار ما گفت: کار جالبی بود که از سوی جشنواره فجر انجام شد وآثارمنتخب مردمی دوره های گذشته را جمع آوری کردنند ،دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه مردم لذت بخش است ،من تجربه دریافت این سیمرغ را در جشنواره سی و دوم برای شیار 143داشتم ،من به شخصه برای آراء مردمی احترام زیادی قائل هستم،چون دقیقا جایزه ات را از مخاطب میگیری و جمع آوری چنین پکیجی به این شکل کار ارزنده و ارزشمندی بود که از سوی دبیر خانه جشنواره صورت گرفت .
سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر از 12 تا 21 بهمن برگزار خواهد شد .

۱۳۹۵/۱۱/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...